Η διάγνωση

  Man with his skin, by Peter Zokosky

Την πρώτη φορά ήταν 18. Ο πατέρας του είχε γυρισμένη την πλάτη κρατώντας σφιχτά το χαρτί. Γύρισε και με υποτυπώδη εγκράτεια τον κοίταξε στα μάτια σκίζοντας επιδεικτικά την αίτηση για την Καλών Τεχνών.

«Πέταξε τα σκουπίδια πριν καθίσεις για φαγητό και πλύνε τα χέρια σου», του είπε τρώγοντας κρέας με όρεξη.

Δεν ακούμπησε το πιάτο του. Το βράδυ έπεσε  στο κρεβάτι με πόνους στη κοιλιά. Πριν χαράξει άδειασε το περιεχόμενο του στομάχου του πάνω στο μαξιλάρι.

Μια άλλη φορά τον έπιασε πριν τα 35. Αγαπούσε μια κοπέλα αλλά τα λόγια του πατέρα του ήταν τελεσίδικα:

«Θα πάρεις την Λ. Είναι  μεγαλύτερή σου αλλά έχει καλή προίκα. Άσε τις αγάπες και τους έρωτες κατά μέρος».

Αντιμετώπισε με πραότητα τον απολυταρχικό πατέρα και δέχτηκε την απαίτησή του. Τη νύχτα του γάμου στριφογύριζε στο κρεβάτι αφήνοντας βαριές και κοφτές ανάσες. Η γυναίκα του, κάθε τρεις και λίγο τον σκούνταγε:

«Σταμάτα πια να κοιμηθώ! Όλο παράπονα είσαι. Τίποτα δεν έχεις πέσε και κοιμήσου.»

Στην δουλειά, εργατικός και πρόθυμος να εξυπηρετήσει και να καλύψει όποτε χρειαζόταν τους συναδέλφους του.

«Οι καλοσύνες κύριε Ευγενόπουλε δεν θα σας βγουν σε καλό», του λεγε ο προϊστάμενος. «Εδώ είναι χώρος εργασίας. Όχι φιλανθρωπικό ίδρυμα. Τελευταία φορά που σας κάνω παρατήρηση. Μην ξεχάσω, θα ήθελα σαν βοηθός μου να πάρετε αυτή τη λίστα και να ανακοινώσετε την απόλυση στους κάτωθι… »

Γύρισε σπίτι με πονοκέφαλο. Μπήκε για ντους να χαλαρώσει και καθώς λουζόταν διέκρινε στα δάχτυλα των ποδιών τούφες από τα μαλλιά του.

«Γυναίκα! Τρέξε!..», φώναζε κι οι φλέβες στην καρωτίδα του πάλλονταν με απόγνωση.

Η γυναίκα τον αντίκρισε με δάκρυα στα μάτια να της δείχνει το σιφόνι.   

«Κοίτα πόσες τούφες…! Μαδάω. Τα δάχτυλά μου… Ξεφλουδίζουν. Κοίτα.», της έλεγε και πέταγε κάτω κομμάτια αφυδατωμένης σάρκας.

Εκείνη κοίταζε αλλά δεν έβλεπε τίποτα.

«Θα πάμε στο γιατρό αύριο να σε δει εντάξει; Είσαι κουρασμένος. Τίποτα δεν έχεις.»

Ο ένας γιατρός διαδεχόταν τον άλλο.

«Κύριε Ευγενόπουλε πείτε μου τι νιώθετε; Σας βλέπω απόλυτα υγιή».

«Ησυχάστε κύριε Ευγενόπουλε δεν έχετε τίποτα. Οι εξετάσεις σας είναι απολύτως φυσιολογικές.»

«Φυσικά και ξέρω τι σας λέω κύριε Ευγενόπουλε.  Άγχος έχετε. Η μάστιγα της εποχής μας. Πάρτε αυτά τα χάπια κι ηρεμήστε».

Τους πίστεψε με την αγαθότητα και την ευκολοπιστία που ήταν ποτισμένα τα κύτταρά του. Δεν είχε λόγους να αμφισβητεί τη διάγνωση.

Τελευταία φορά που είχε τα συμπτώματα ήταν όταν ήρθαν για τον πατέρα του.

«Δεν μπορείτε κύριε Ευγενόπουλε να τον φροντίσετε. Υπογράψτε εδώ και θα τον περιποιηθούμε εμείς. Δεν θα του λείψει τίποτα. Δεν μπορείτε να του παρέχετε την κατάλληλη φροντίδα. Είναι για το καλό του! Θα σας ενημερώνουμε μηνιαίως για το λογαριασμό. Καληνύχτα σας κύριε Ευγενόπουλε».

«Καληνύχτα σας κύριε Ευγενόπουλε», είπε ο ηλικιωμένος άντρας στον άγνωστο που έβαλε με μακροθυμία την υπογραφή του.

Πριν ξαπλώσει τράβηξε με δύναμη τη σάρκα που απέμεινε, από το κεφάλι προς τα πόδια κι έκρυψε το δέρμα του στο συρτάρι. Η γυναίκα του ποτέ δεν κατάλαβε τη διαφορά.

Ακόμα και τώρα καμιά φορά τις νύχτες, παίρνει το δέρμα του και σκεπάζει τον άγνωστο που κοιμάται στο κρεβάτι του.

 

 

 

Το διήγημα ήταν η συμμετοχή μου στο παιχνίδι της Φλώρας , Παίζοντας με τις λέξεις. Αυτή την φορά το παιχνίδι φιλοξένησε  η Αριστέα η οποία και κέρδισε με την υπέροχη ιστορία της.

 

Συχγαρητήρια στις τρεις νικητήριες ιστορίες , τις οποίες μπορείτε και να απολαύσετε εδώ αλλά άξιες θαυμασμού και συγχαρητήριων ήταν όλες και θα ήθελα πολύ να περάσετε να τις διαβάσετε εδώ κι εδώ!

Τώρα θα μου επιτρέψετε να πω λίγα λόγια για το διήγημά μου. Και αρχικά σας ευχαριστώ για την ανάγνωση και μετά για τις ψήφους. Για μένα είναι σημαντικό και κάθε φορά θα το λέω χωρίς να βαριέμαι, πως επικοινωνούμε μεταξύ μας τα κείμενά μας και τι εισπράττουμε διαβάζοντάς τα! Έτσι επιτυγχάνεται ο σκοπός.

Δεν συνηθίζω να επεξηγώ γραπτά μου γιατί όπως έχω ξαναπεί έχω ανάγκη ο καθένας που διαβάζει να μην εγκλωβίζεται στη ματιά μου. Να το κάνει δικό του.

Θα παραβώ αυτή τη φορά,λίγο όχι πολύ, τον άρρητο αυτό δικό μου »κανόνα» γιατί θέλω να σας δείξω την αφορμή που γράφτηκε αυτό το κείμενο. Αφορμή λοιπόν ήταν αυτό το βιντεάκι μικρού μήκους που  είχε στείλει πριν μήνες μια συμφοιτήτριά μου. One hundredth of a second. Οταν το είδα είχα συγκλονιστεί τόσο πολύ και τις επόμενες μέρες δούλευα ας πούμε στο μυαλό μου μια ιστορία σχετικά με το πως μπορεί να αλλάξει ένας άνθρωπος κάνοντας πράγματα στην καθημερινότητά του που όμως άλλοι του τα επιβάλλουν και πως αυτό αλλάζει και διαβρώνει την ψυχοσύνθεσή του.

Αυτό το διήγημα λοιπόν πήρε σάρκα κι οστά μέσα από τις λέξεις που έδωσε ο Ανταίος αλλά προϋπήρχε εμβρυακά μέσα μου εξαιτίας του βίντεο . Κι ίσως σε κάποιους φανεί υπερβολική αυτή η ταινία μικρού μήκους όμως ας μην ξεχνάμε κι ότι μέσω της υπερβολής μπορούμε να καταδείξουμε την ανθρωποφαγική μας κοινωνία και μακάρι να μην φτάσουμε ποτέ σε τέτοια χάλια:

Αναγνωρίζω ότι το κείμενό μου δεν έχει την ίδια δυναμική με εκείνο της ιστορίας του βίντεο όμως ελπίζω να κατάφερα να δείξω αυτήν την εσωτερική αγωνία και την σπαραχτική μετάλλαξη του ήρωα μου του κ. Ευγενόπουλου.

26 thoughts on “Η διάγνωση

  1. Το βίντεο με συγκλόνισε Μαριλένα μου! Μπορούσε να είναι μια ανάρτηση από μόνο του!
    Όπως και η ιστορία σου! ( Εν τω μεταξύ ο πίνακας στην αρχή εξαιρετική επιλογή!)
    Το θέμα μας έμοιαζε: Ο αυταρχικός γονιός ! Παράδειγμα προς αποφυγήν!
    Οι συνέπειες δραματικές και συνήθως τα παιδιά πληρώνουν με μια κατεστραμμένη ψυχική υγεία!
    Να’σαι καλά κοπέλα μου ! Μας έδωσες και πάλι ένα υπέροχο κείμενο!
    Τα φιλιά μου και την αγάπη μου σου στέλνω!

    • Από το σπίτι ξεκινάν όλα, μια μικρογραφία της κοινωνίας, και μετά το κακό επεκτείνεται κι εξαπλώνεται γύρω μας και μέσα μας.. Στις διαπροσωπικές μας σχέσεις, στις εργασιακές..
      Το βίντεο είναι ασχολίαστο και πιστεύω και δέκα αναρτήσεις δεν θα φτάναν.. Γι αυτό εξάλλου και δεν έμεινα πάνω του.. Τι να πει κανείς εξάλλου; Μιλάει μόνο του και σου αφήνει στην εκπνοή του αυτή τη πίκρα και το ανάθεμα ποτέ να μην υπάρξουν τέτοιες »βραβεύσεις»..
      Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια για το διήγημα Αριστέα μου κι ανυπομονούμε για τις λέξεις σου του χρόνου με το καλό!
      Καλή ξεκούραση να έχεις καλό μου! Φιλάκια κι αγκαλιά!

  2. Δυστυχώς, η αποτύπωση αυτή του βίντεο, δεν είναι και τόσο υπερβολική. Μάλλον μια σκληρή πραγματικότητα είναι, ας μην γελιόμαστε……. Καλό σου βράδυ ευαίσθητο συμπεθερόνι μου κι πολλά φιλιά!

    • Αν σκεφτείς Πετροσυμπεθέερα μου ότι υπάρχουν όντως φωτογράφοι – κοράκια που τα δίνουν όλα για να βγάλουν τέτοιες φωτό και να τις δημοσιεύσουν και στο κοινό κιόλας δεν έχεις άδικο ότι πλέον αυτό είναι το σύνηθες… Δυστυχώς..
      Αλλά το να χειροκροτούν και να το επιβραβεύουν κιόλας, ε αυτό είναι ή μπορεί και να είναι χειρότερο και πιο μακάβριο κι από τον φόνο του παιδιού…
      Σε φιλώ Πέτρα μου!

  3. Μαριλένα μου,
    εξαιρετικό κείμενο! Συγκλονιστικό βίντεο! Καταπληκτική ανάρτηση!
    Άπειρη τροφή για σκέψη και πολλά συμπεράσματα!
    Μου φαίνεται απίστευτο το πως χειροκροτούσαν όλοι για μια τέτοια εικόνα.. :/
    Πραγματικά, εύχομαι ποτέ να μην ζήσουμε τέτοιες στιγμές!
    Καλό βραδάκι!

    • Κι εγώ σαν εσένα ακριβώς τις ίδιες σκέψεις έκανα Παλόμα μου.. Και σίγουρα αυτό που θέλει να περάσει το βίντεο το περνά άγρια κι ωμά..
      Εκανα και δεύτερες και τρίτες σκέψεις να μην το ανεβάσω αλλά είναι αυτό που λές. Απειρη τροφή για σκέψη..
      Σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια για το κείμενο.
      Σε φιλώ γλυκά καρδιά μου.

  4. Μαριλενα μπραβο σου για το κειμενο , οσο για το βιντεο με στεναχωρησε πολυ , δυσκολο θεμα και τετιοες σκηνες ευχομαι μονο σε ταινιες να υπαρχουν κι οχι στη ζωη, καλες γιορτες κοριτσι μου!

    • Παγωμένη σιωπή και ξεροκαταπίνουμε… Σε καταλαβαίνω.
      Σε ευχαριστώ πάρα πολύ Δήμητρά μου για τις ζεστές σου ευχές!!
      Καλά Χριστούγεννα να χουμε και καλές γιορτές!
      Σε φιλώ!!

Σχολιάστε

