Παράθυρα…

…Και κάθε που περνώ απ΄το στενό λες και βγάζουν οι τοίχοι χέρια κι απλώνουν το δέρμα τους ικετευτικά στο πέλμα μου.

«Στάσου μια στιγμή», μου λένε. «Δες εδώ. Μέσα απ΄τα παράθυρά μου,δες την ψυχή μου. Κάποτε πλημμύριζε η κάμαρα άγριο τριαντάφυλλο και φώλιαζε η μυρωδιά σε πυρόξανθες μπούκλες.

Εδώ τώρα στάζει η σκουριά, πράσινη κι ωχρή μα κάποτε χόρεψα για πρώτη φορά πάνω σε πλήκτρα λευκά. Ατέλειωτα βαλς έχω να θυμάμαι καθώς κυμάτιζε κεχριμπάρι το φως του ήλιου και βυθιζόταν ζωηρά στο δαντελένιο ύφασμα.

Βοήθησα κι εγώ να γεννηθεί εδώ το πορφυρό αγκάθι, το πιο γλυκό, το πιο πικρό βογγητό πίσω απ΄τα σφαλιστά μου παντζούρια. Όσες φορές χρειάστηκε παγίδευσα στις γρίλιες μου την άγουρη αχτίδα, να μην ξυπνήσει το θεριό, του έρωτα το πιο γλυκό, του έρωτα το πιο πικρό. Αυτόν τον αρχαίο ιστό που υφαίνει η νύχτα με τα σπλάχνα της  και να ξεφύγει κανένας δεν κατάφερε.

Γιατί να ναι τόσο αβάσταχτη η σιωπή; Πάει καιρός που φύτρωσε η μοναξιά στο άγονο περβάζι. Κανείς δεν σκύβει να την κόψει ούτε να την μυρίσει. Ποιος κάρφωσε εδώ τούτον τον σταυρό; Θα προσπεράσεις κι εσύ…  Αδιάφορος περαστικός. Βιαστικός περαστικός…»

Δεν άντεξα τον σπαραγμό. Έσφιξα στον τοίχο την γροθιά μου, γκρέμισα μεμιάς το πένθιμο παντζούρι, το τύλιξα απαλά στην αγκαλιά μου κι ακίνητη στέκω να το νανουρίσω στοργικά.

 

 

Το κείμενο είναι προϊόν μυθοπλασίας κι ουδεμία σχέση έχει με την πεζή μας πραγματικότητα! Με την ανάρτηση παίρνω μέρος στο life images #4 της Μαρίας μας!! Οι φωτογραφίες είναι τραβηγμένες το καλοκαίρι στην Πλάκα!! Σας φιλώ γλυκά!!

 

42 thoughts on “Παράθυρα…

  1. Γλυκιά μου Μαριλένα…Υπέροχη ανάρτηση!
    Με γοητεύουν και με εμπνέουν το ίδιο, τα σφαλιστά παλιά παράθυρα…
    Αφουγκράστηκες τις ιστορίες τους…
    Σου στέλνω ένα φιλί..
    **Αννιώ**

    • Τρυφερή μου ύπαρξη σε ευχαριστώ πολύ πολύ!! Οτιδήποτε σφαλιστό από σπίτι μέχρι μπαούλο το λατρεύω μόνο και μόνο για το μυστήριο που πλανάται εντός , εκτός κι επί τ’αυτά!!! 🙂
      Σε φιλώ γλυκά Αννιώ μου και καλή βδομάδα να χεις!!

  2. Ταξίδεψα σε περασμένα μεγαλεία και παλιά αρχοντικά! Ένιωσα σχεδόν τη ζωή να σφύζει πίσω τους!
    Υπέροχη ανάρτηση Μαριλένα μου κι ακόμα πιο υπέροχες φωτογραφίες!
    Φιλάκια πολλά!

    • Αριστάκι μου σε ευχαριστώ καρδούλι μου!! Είναι λατρεμένη βόλτα στα στενάκια της Πλάκας!!
      Παλιά Αθήνα δεν θα πει τίποτα κι ας μην την έχω ζήσει!!
      Καλή ξεκούραση να χεις!!
      Φιλάκια πολλά!! 🙂

  3. Δεν έχω λόγια!!!
    Λάτρεψα τις φωτογραφίες, αλλά και τι κείμενο γέννησαν αυτά τα παράθυρα!!καταπληκτικό!!…έβαλες την δική σου ξεχωριστή πινελιά και την ευχαριστήθηκα πολύ!
    Την πόρτα στην τρίτη φωτογραφία, τη γνώρισα αμέσως…η δική σου φωτογραφία όμως είναι τόσο όμορφη!!…
    Μαριλένα μου αν θες μπορείς να βάλεις την ανάρτηση κάτω από τη δική μου ανάρτηση, πατώντας το μπλε κουμπάκι…
    Σε ευχαριστώ πάρα πάρα πολύ!!
    Φιλιά πολλά!

    • Χαίρομαι πολύ που σου άρεσαν Μαρία μου!! Συνήθως φωτογραφίζω με το κινητό μου αλλά γίνεται μια μάχη μέχρι να βγουν ωραίες οι φωτό λόγω ευκρίνειας!! 😉
      Εδώ τα σέπια με βοήθησαν πολύ!!!
      Σε ευχαριστώ τόσο πολύ για τα ζεστά σου λόγια!! Θα το προσθέσω όπως μου είπες!!
      Καλό βράδυ να έχεις!! Φιλάκια πολλά!!! 🙂

  4. Τελικά ωρέ συμπεθερόνι, δεν υπάρχει ούτε ένας τομέας που να μην «το ΄χεις»!
    Από θρίλερ έως…παραθυρόφυλλα, όλα σου είναι διαλεχτά!!
    Ταξιδιάρικα παράθυρα, γεμάτα ιστορίες κι αναμνήσεις…
    Σε φιλώ γλυκά και καλό σου ξημέρωμα! :))

  5. Στις Πλάκας τις ανηφοριές…..έχω κάμποσα χρόνια να πάω..(και να φανταστείς ότι η πεθερά μου είναι Πλακιώτισσα! δεν μένει πιά εκεί όμως). Πολύ ωραίο το κείμενό σου, Μαριλένα μου, όπως και οι φωτογραφίες σου. Πολύ όμορφη η συμμετοχή σου!!!
    Φιλάκια πολλά!!!!

    • Καλημέρα Μαριαννάκι μου!! Φαντάζομαι ιστορίες που θα χει ζήσει εκεί η πεθερά σου!! Εμπνέει πολύ η ατμόσφαιρα της πόλης!!
      Σε ευχαριστώ πολύ πολύ για τα καλά σου λόγια!!
      Φιλάκια πολλά!!

  6. Αντέχω τα σφαλιστά παράθυρα γιατί ονειρεύομαι τις ψυχές των ζώντων , τον έρωτα , το θυμό !
    Ανήκουν στην ιστορία και αγαπώ πλέον τις σιωπές των ανεμοδαρμένων παραθύρων.
    Φιλάκια πολλά

  7. Πολύ όμορφο τό θέμα πού μάς έδωσε η Μαρία μας!!Ωραία τό απέδωσες μέ τίς φωτογραφίες σου αλλά καί τίς υπέροχες σκέψεις σου Μαριλένα μου!!Καλημέρα!!Πολλά φιλάκια!!!

  8. Δεν ξέρω αν έφταιγαν οι φωτογραφίες, το κείμενο που τις συνόδευε ή η πεθυμιά.. ίσως και τα τρία.. μα ξαφνικά σα να μου’λειψε ακόμη και η Αθήνα παρ’όλη την ασκήμια και το τσιμέντο της..

    Καλή Πατρίδα, συντεκνάκι.. Να συνεχίσετε να με ταξιδεύετε με τις φωτογραφίες σας στην Αθήνα τω παιδικώ μου χρόνω 🙂

    • Πατριδάκι μου καλό η πεθυμιά σε συντροφεύει όλη μέρα!! Αντε με το καλό να μας έρθεις!
      Το δικό μας τσιμέντο είναι πιο υποφερτό τελικά!! Να σαι καλά να μας προοδεύεις αγριμάκι μου και να σε καμαρώνουμε!! Θα σου απαντήσω άμεσα στο mail!!
      Φιλάκια πολλά πολλά!! 🙂

  9. Γελάω με τα «σέπια»… Μαριλένα τα παντζούρια είναι απ’ τα αγαπημένα μου θέματα. Παλιά πήγαινα σε μαθήματα φωτογραφίας και δεν είχα αφήσει παραθυρόφυλλο αφωτογράφητο. Έχω κάνει κι εγώ μια μικρή συλλογή με πόρτες και παράθυρα απ’ τον Κεραμικό ως το Θησείο. Τα λόγια σου τα ντύνουν θαυμάσια!… Οι φωτογραφίες σου είναι πολύ ωραία επεξεργασμένες. Αν και από κινητό, είναι εξαιρετικές!
    Φιλιά πολλά!

    • Μαρία μου σε ευχαριστώ πάρα πολύ για τα όμορφά σου λόγια!! Πάσχω από φωτογραφική και το κινητό αναλαμβάνει χρέη κάμερας, με ότι αυτό σημαίνει!! Θα θελα να χαν οι φωτό μου γενικά,καλύτερη ευκρίνεια, να φαίνονται οι λεπτομέρειες αλλά κι έτσι κάτι γίνεται!! Να ναιν καλά τα σέπια!!! 🙂 Να μας κάνεις μια ανάρτηση κανελλάκι μου, θα την απογειώσεις με τις φωτό σου και τα κείμενά σου!! Θα ταν τέλεια τα μαθήματα φαντάζομαι!!
      Φιλάκια πολλά ταλαντούχο μου πλάσμα!!

  10. Μαριλενα μου καλημερα!
    Συγχαρητηρια για τη συμμετοχη σου στην ιδεα της Μαριας μας!
    Μου αρεσαν παρα πολυ οι φωτογραφιες, καθως επισης και το μερος που τραβηχτηκαν!
    Οσο για το κειμενο που τις συνοδεψες, τι να πω!!!! Συγχαρητηρια!!!!! Μοναδικο το βρηκα!
    Φιλακια πολλα!

    • Καλημέρα νεραϊδοΧριστίνα μου!! Σε ευχαριστώ πολύ για τα γλυκά σου λόγια!!
      Δεν την γιορτάζω τη μέρα σήμερα (αντιρρησίας!!) αλλά ειλικρινά εύχομαι σε όλους μας αγάπη κι έρωτα συνέχεια συνέχεια συνέχεια!! Φιλάκια πολλά κοπέλα μου!! ❤

Σχολιάστε

