Επιτοίχιο διακοσμητικό

Επιθυμίες

Σαν σώματα ωραία νεκρών που δεν εγέρασαν
και τάκλεισαν, με δάκρυα, σε μαυσωλείο λαμπρό,
με ρόδα στο κεφάλι και στα πόδια γιασεμιά —
έτσ’ η επιθυμίες μοιάζουν που επέρασαν
χωρίς να εκπληρωθούν· χωρίς ν’ αξιωθεί καμιά
της ηδονής μια νύχτα, ή ένα πρωί της φεγγερό.

Για νάρθουν

Ένα κερί αρκεί.                Το φως του το αμυδρό
αρμόζει πιο καλά,                θάναι πιο συμπαθές
σαν έρθουν της Aγάπης,                σαν έρθουν η Σκιές.

Ένα κερί αρκεί.                Η κάμαρη απόψι
να μη έχει φως πολύ.                Μέσα στην ρέμβην όλως
και την υποβολή,                και με το λίγο φως —
μέσα στην ρέμβην έτσι                θα οραματισθώ
για νάρθουν της Aγάπης,                για νάρθουν η Σκιές.

Φωνές

Ιδανικές φωνές κι αγαπημένες
εκείνων που πεθάναν, ή εκείνων που είναι
για μας χαμένοι σαν τους πεθαμένους.

Κάποτε μες στα όνειρά μας ομιλούνε·
κάποτε μες στην σκέψι τες ακούει το μυαλό.

Και με τον ήχο των για μια στιγμή επιστρέφουν
ήχοι από την πρώτη ποίησι της ζωής μας —
σα μουσική, την νύχτα, μακρυνή, που σβύνει.

Che fece …. il gran rifiuto

Σε μερικούς ανθρώπους έρχεται μια μέρα
που πρέπει το μεγάλο Ναι ή το μεγάλο το Όχι
να πούνε. Φανερώνεται αμέσως όποιος τόχει
έτοιμο μέσα του το Ναι, και λέγοντάς το πέρα

πηγαίνει στην τιμή και στην πεποίθησί του.
Ο αρνηθείς δεν μετανοιώνει. Aν ρωτιούνταν πάλι,
όχι θα ξαναέλεγε. Κι όμως τον καταβάλλει
εκείνο τ’ όχι — το σωστό —  εις όλην την ζωή του.

 

 

Το χειροποίητο επιτοίχιο διακοσμητικό , μπούστο και φτερά , είναι από πηλό.

Τα ποιήματα μνήμη Κωνσταντίνου Καβάφη.

19 thoughts on “Επιτοίχιο διακοσμητικό

  1. Τί μού θύμισες τώρα Μαριλένα μου!!!Σώμα μου…φτιαγμένο από πηλό….μά τί πανέμορφη δημιουργία!!!Καί τό ποιήμα,υπέροχο!!!!Μπράβο λατρεμένη μου!!!Καλή εβδομάδα!!Φιλάκια!!

  2. το επιτοίχιο σαν σώμα ωραίας νεκρής που δεν εγέρασε… σαν σώμα ωραίας που αν και νεκρή προσδοκά ν’ ανοίξει τα φτερά και να πετάξει προς το ταξίδι εκείνο που πόθησε πολύ…
    κι έρχονται τα δάχτυλα… τα δάχτυλά σου… εκείνα τα δάχτυλα που τ’ αγγίζουν κι έτσ’ οι προσδοκίες του σώματος γίνονται απτές… αυτές που επέρασαν χωρίς να εκπληρωθούν… αυτές που δεν αξιώθηκαν καμιά νύχτα της ηδονής, κανένα φεγγερό πρωινό…

    καλημέρα Μαριλένα μου! με αγάπη σε φιλώ!

    • 🙂 Πόσο με τιμάει το σχόλιό σου Βίκυ μου! Με χαρά και τιμή απολαμβάνω την ποιητική σου διάδραση με τον αλεξανδρινό μας!!
      Εύχομαι να έχεις έναν άκρως δημιουργικό κι εμπνευσμένο μήνα! Σε ευχαριστώ από καρδιάς για τις επισκέψεις σου!!
      Τα φιλιά μου σου στέλνω Βίκυ μου και την αγάπη μου!!!

  3. Τι να σχολιάσω ε; Το υπέροχο μπούστο ή τον λατρεμένο Αλεξανδρινό ποιητή;
    Υπέροχη Μαρλέν μου !!!!
    Θαυμάσιο το «μπουστέιν» που λέει και η αδερφή μου αλλά έξοχη και η επιλογή των ποιημάτων του Καβάφη!
    Φιλιά πολλά ♥

  4. Το μικρό σου γλυπτό Μαριλενα μου τέλειο, από τα ομορφότερα δημιουργήματά σου. Καλό και δημιουργικό μήνα σου εύχομαι.

    • Κατερίνα μου!!! Σε ευχαριστώ τόσο πολύ για τα καλά σου λόγια!!! 🙂
      Πρώτη φορά που έφτιαξα φτερά και το χάρηκα!!! Να σαι καλά!!
      Καλό μήνα σου εύχομαι!! Όμορφο και δημιουργικό!!
      Φιλάκια πολλά!!

    • Ωωωωω Μαράκι μου!!! Σε ευχαριστώ τόσο πολύ!! 🙂 Τι τιμητικό σχόλιο μου έκανες??? Βέβαια έχει τις ατέλειες του αλλά το έφτιαξα με πολλή χαρά!!
      Να σαι καλά κανελλάκι μου ταλαντούχο!! Εύχομαι καλό μήνα να χεις!! Σε φιλώ καρδιά μου!!

  5. Γεια σου Μαριλένα μου!
    Όμορφη φαίνεται η δημιουργία σου με τα ωραία χρώματα μέσα από τις φωτογραφίες!
    Τα ποιήματα δε, είναι ονειρικά! Μπράβο γλυκιά μου!
    Καλό μήνα και εύχομαι να είσαι πάντα καλά!

  6. Καλησπέρα σου αγαπητή μου.
    Πρώτη φορά από το σπιτικό σου και μένω εκστατικός από αυτά που συνάντησα.
    Ένα τιμητικό αφιέρωμα στους στίχους του αθάνατου Καβάφη.
    Και το μπούστο ένα κομψό έργο τέχνης.
    Θα περνάω αν δεν ενοχλώ.
    Νάσαι καλά.

Σχολιάστε

