Η γούργουλα

                                              (Σπασμένος σωλήνας, φωτογραφία  από το διαδίκτυο με δική μου επεξεργασία)

 

Το μέτωπό μου ακόμα ζεματάει… Θα ανέβασα πυρετό… Κοίταξέ τους… Με λυπούνται. Με λυπούνται. Εμένα , την Βενετιά την γούργουλα. Οίκτος στο βλέμμα. Άλλοι αδιάφοροι… Σκατόψυχοι..
Δεν τον χρειάζομαι τον οίκτο, ούτε την λύπησή σας… Εγώ είμαι η Βενετιά η γούργουλα.
«Να ζήσεις να τον θυμάσαι γούργουλα», έτσι μου λένε όλοι.. Να ζήσεις να τον θυμάσαι. Όλοι τους έτσι με φωνάζουν. Γούργουλα. Το όνομά μου δεν το θυμούνται εδώ και καιρό, κι ας με βάφτισε ο παππάς Βενετιά. Από μικρή, λεπτός και στενός ο λαιμός μου. Φόραγα τα ψεύτικα τα κρεμαστά κι όλες σιχτιρίζανε στη γειτονιά τη μάνα μου.
«Πάλι στολίστηκε η γούργουλά σου μωρή; Στη γύρα για γαμπρό παγαίνει;»
Εμένα τώρα που με βλέπετε είμαι η σκιά του εαυτού μου.
«Να μεγαλώσεις γρήγορα», βόγκαγε η μάνα. «Να μεγαλώσεις να δεις κι εσύ την γλύκα..». Μα εγώ δεν είχα μεγάλα όνειρα, μόνο να παντρευτώ τον Τρύφωνα. Εγώ περίμενα. Να μεγαλώσω να μην θυμώνει η μάνα, να γευτώ την γλύκα.. Εγώ περίμενα. Να μεγαλώσω να με πάρει γυναίκα του ο Τρύφωνας.
«Έτσι είναι η ζωή γούργουλά μου να σε χαρώ. Ζωή σε λόγου σου», κράζαν αρπακτικά γύρω μου.. Και δώστου ψιθύριζαν στο αυτί και με έδειχναν με οίκτο. Παιδιά δεν απόκαμα. Ο Τρύφωνας έλεγε εγώ είμαι η φταίχτρα. Εγώ είμαι η στέρφα. Χήρα τώρα η Βενετιά. Και μαζευτήκαν και πολλοί. Παράπονο δεν έχω. Τον αγαπούσανε τον Τρύφωνα. Φίλοι, συγγενείς, οι κοκότες.. Έχω να το λέω… Κύριος ο Τρύφωνας. Μπροστά μου τίποτα δεν είδα. Κάποτε ήρθε σπίτι με σημάδια. Τι είναι αυτά Τρύφωνα; Χτυπήθηκα με το βουβόσκυλο τον γαμπρό μου.. Χτυπάει την Μελανία. Έπιανα μετά την κουνιάδα μου, σηκώνει χέρι μωρή δύστυχη ο άντρας σου; Θα τον καθαρίσει ο Τρύφωνάς μου. Δεν με λυπάσαι να χάσω το στεφάνι μου για τα καμώματά σας; Έσκυβε το κεφάλι η Μελανία μην προδοθεί. Τελικά έμαθα την αλήθεια… Παντρεμένη κανόνιζε ο προκομμένος και σαν φτάσαν τα χαμπέρια στου κερατά τα αυτιά, που τον πονεί και που τον σφάζει τον Τρύφωνά μου… Να αγιάσει το χέρι του.. «Κάνε υπομονή γούργουλά μου, και τούτος ο ανήφορος, κατήφορο θα φέρει», μερόνυχτα με παρηγορούσε η Μελανία.
Παράπονο δεν έχω, εκτός σπιτιού έκανε τις βρωμοδουλειές του. Μην παραγνωριστούμε με καμιά… Ένα δεν του συγχώρεσα ποτέ.. που έλεγε εμένα στέρφα κι άκληρη μ’ άφησε. Μόνο μια νύχτα που έκλαιγα και σταματημό δεν είχα, με αγκάλιασε ο Τρύφωνάς μου, έβαλε το άδικο στόμα του στο μέτωπο και μου δωσε φιλί. «Μπορεί να φταίω κι εγώ Βενετιά μου. Ποιος ξέρει; Ήταν γραπτό μας βλάστημα να μην δούμε…».
Λόγια, καφέδες και λιβάνι. Λόγια. «Θεός σχωρέστον γούργουλά μου». «Να ζήσεις να τον θυμάσαι»… Και το φιλί στο μέτωπο εδώ κι ώρα ζεματάει. Στο διπλανό τραπέζι ένα γεννοβόλι, ίδιο ο Τρύφωνάς μου.

 

 

Το κείμενο ήταν η συμμετοχή μου στο παιχνίδι λέξεων που οργανώνει η Φλώρα, ″Παίζοντας με τις λέξεις″!

 

Έπρεπε να γράψουμε μια ιστορία με την φράση και τούτος ο ανήφορος, κατήφορο θα φέρει.

Συγχαρητήρια στις κοπέλες  που  με τις ιστορίες τους διακρίθηκαν αλλά φυσικά και σε όλες τις συμμετοχές που κόσμησαν το παιχνίδι!

Ευχαριστώ πολύ την Φλώρα που φιλοξένησε την ιστορία μου και σας ευχαριστώ όλους για την ανάγνωση και τις ψήφους!

Γούργουλας ή γούργουρας ονομάζεται ο στενός λαιμός της υδρίας. Εγώ προσάρμοσα την λέξη στην ιστορία μου.

Φιλάκια και καλό σ/κ να έχετε όλοι!! ❤

Ευχαριστώ πολύ το διαδικτυακό περιοδικό Σοδειά που φιλοξενεί το διήγημά μου!

 

 

40 thoughts on “Η γούργουλα

  1. Μαριλένα μου,
    συγχαρητήρια για την συμμετοχή σου στο όμορφο παιχνίδι της Φλώρας μας!
    Εξαιρετική και η δική σου ιστορία, καλογραμμένη και με νόημα!
    Να έχεις ένα όμορφο Σαββατοκύριακο γλυκιά μου!
    Φιλάκια!

  2. Ότι θα χαιρόμουν πιο πολύ που πέτυχα εσένα από τη διάκρισή μου ποιος το περίμενε;
    Κι εξηγούμαι: είχα νιώσει τόση ικανοποίηση από αυτό που είχα γράψει σε χρόνο dt που δεν με ενδιέφερε η εξέλιξη! Με ενδιέφερε η αίσθηση. Δεν πανηγυρίζω ! Τόσο απλά!
    Αλλά για σένα πουλάκι μου …υποκλίνομαι! Τη λάτρεψα τη γούργουλα… τόσο καλογραμμένη και προσεγμένη! Μόνο που δεν σε φαντάστηκα με τίποτα από πίσω! ααχαχαχαα! Περισσότερο για Κλαυδία μου έκανε!
    Μπράβο Μαρλέν μου !!! Πήγε πολύ δυνατά και χαίρομαι πολύ πολύ!!!
    Μάκια!

    • Να σαι καλά Αριστέα μου!! Την ένιωσα την χαρά σου και τον καλό σου λόγο, να το ξέρεις και σε ευχαριστώ πάρα πολύ!! 🙂 Μου αρέσει πολύ να πειραματίζομαι με διάφορα ύφη. Δεν είμαι κατασταλαγμένη ως προς αυτό!!
      Συγχαρητήρια και πάλι για την διάκρισή σου στο συναρπαστικό παιχνίδι μας!! Το χεις λέμε!!!
      Μάκια μπουκλί μου!! ❤

  3. Με συγκινησε η ιστορία σου, ειδικά εκεί με το παιδάκι ίδιο με του άντρα της, σκέψου τι πρέπει να πέρασαν οι όποιες γυναίκες του παρελθόντος που ήξεραν και έκαναν οτι δεν ήξεραν…
    Συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου!

    • Σε ευχαριστώ πολύ Δέσποινά μου για τα καλά σου λόγια! 🙂
      Κι εγώ θα συμφωνήσω μαζί σου για την πίεση που πέρασαν πολλές γυναίκες…
      Σε φιλώ κοπέλα μου!

  4. Μαριλενάκι μου, συγχαρητήρια για την αφήγησή σου, τη συγκίνηση και το πικρό χιούμορ σου, την ιδιαίτερη γραφή σου που παραπέμπει σε λογοτεχνικά κείμενα! Ομολογώ πως -κι αυτή τη φορά- δεν σε αναγνώρισα πίσω απ’ τις λέξεις σου. Έχεις το προνόμιο να εναλλάσσεσαι, να τολμάς, να ψάχνεσαι με το ύφος και τον αφηγηματικό σου στυλ.
    Υποκλίνομαι στην πολυπλοκότητα του λόγου και της σκέψης σου και σου στέλνω τα εγκάρδια φιλιά μου!!!

    • Ευχαριστώ τόσο πολύ κανελλάκι μου!! 🙂 Όντως πειραματίζομαι πολύ κι ακόμα δεν έχω κατασταλάξει.. Βέβαια αυτό μην νομίζεις ότι είναι απαραίτητα και καλό αλλά αφού δεν το πάω εγώ, ας με πάει αυτό!! Χαχαχα!!
      Πάντα με τιμάνε τα λόγια σου!! Φιλάκια Μαράκι μου!

  5. Μπράβο Μαριλένα μου,μέ εντυπωσίασες γιά άλλη μιά φορά!!Υπέροχη η συμμετοχή σου καί καταπληκτικό κείμενο!!Καλό Σ/Κ!!Καλά νά περάσης αγαπημένη μου!Φιλάκια!!

  6. Να μην τα ξαναλέμε παιδιά μου: ο,τι δεν βαθμολογούμε δεν σημαίνει πως δεν είναι υπέροχο και δεν ξεχωρίζει… Πολλά γλυκά φιλιά πολυτάλαντο συμπεθερόνι μου! Καλό Σ/Κ με επιπλέον εμπνεύσεις!

  7. Μαριλένα μου η ιστορία σου μου άρεσε, ιδίως το τέλος της και όπως έγραψα και στο σχόλιο της βαθμολογίας ήταν ανάμεσα σε αυτές που ξεχώρισα.
    Καλό Σαββατοκύριακο!

  8. Να είσαι καλά Μαριλενα μου και να συνεχίσεις να γράφεις. Να έχεις μια όμορφη Κυριακή και μια πολύ δημιουργική εβδομάδα.

  9. Σ΄ευχαριστώ πολύ για την ιστορία σου που ίσως να είναι και αληθινή….
    Τη διάβαζα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και μου φάνηκε σαν κεφάλαιο ενός βιβλίου….
    Κοίταξέ το ίσως πρέπει να γράψεις βιβλίο με έναυσμα αυτή την ιστορία και άλλες για τις οποίες αυτή θα είναι ο συνδετικός κρίκος.
    Πάνω απ’ όλα η ιστορία σου περιγράφει μέσα από γεγονότα νοοτροπίες και ανθρώπινους χαρακτήρες πράγμα ικανό να στηρίξει ένα βιβλίο.

    • Εγώ σε ευχαριστώ Φλώρα μου!! Το παιχνίδι σου είναι πηγή έμπνευσης και το λατρεύουμε!! 🙂 Σίγουρα θα μπορούσε να είναι αληθινή, τόσα και τόσα γίνονται!!
      Κι εγώ από αλλού ξεκίνησα.. Να περιγράψω μια γυναίκα που την ταυτίζουν με αντικείμενο και τελικά αλλού με πήγε!!
      Με τιμάνε πολύ τα καλά σου λόγια κι οι σκέψεις σου!! Να σαι καλά!!
      Σε φιλώ!!

  10. Η ιστορία σου μου άρεσε πολύ…εύκολα μπήκε σε αυτές που ξεχώρισα, αλλά προχώρησε λίγο ακόμα και μπήκε και σε εκείνες που βαθμολόγησα!!
    Πολλά συγχαρητήρια για τη συμμετοχή σου!
    Φιλιά πολλά!

  11. Υπέροχο! Μια ιστορία μικρή, μεστή σα μυθιστόρημα! Πόσες εικόνες δεν έφτιαξα, πόσες σκέψεις δεν έκανα…Βυθίστηκα στην ιστορία σου!
    Καλή Κυριακή!!!

  12. Καταληκτική η γουργουλα και τόσο αληθινή!
    Δεν έχω λόγια!
    Μου φάνηκε ότι έκρυβε μέσα της όλο το «Ελληνικό μεγαλείο»
    Μπράβο σου πολλά φιλιά!

    • Τι όμορφα λόγια!! 🙂 Ευχαριστώ πολύ πολύ!! Δεν έχεις κι άδικο Ελενά μου περί του συγκεκριμένου »μεγαλείου» !!! Να σαι καλά κοπέλα μου!!
      Σε φιλώ!!

  13. Άλλη μια υπέροχη συμμετοχή, που μ’ έκανε να λυπηθώ πολύ που δεν μ’ έφταναν οι ψήφοι. Μοναδικό γράψιμο, υπέροχη σκέψη και πλοκή… χιούμορ… και φανταστικό το δέσιμο όλων μαζί. Έπαθα την πλακάρα μου όταν είδα πως εσύ κρυβόσουν πίσω απ’ την γούργουλα, δεν το περίμενα με τίποτα -χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν σε έχω ικανή, απλώς το όλο στιλ μού έκανε πολύ Κλαυδία. Μ’ αρέσει πολύ που είσαι απρόβλεπτη και μοναδική σε ό,τι καταπιάνεσαι.

    Πολλά πολλά μπράβο, γλυκούλι και θαυματουργούλι μου. ❤

    • Λυσιππάκι μου πάντα ολόγλυκο και καραμελένιο!! 🙂 Είχαμε τόσο αξιόλογες συμμετοχές!! Αυτό είναι το ζητούμενο εξάλλου!! Τέτοια διλλήματα τα θέλουμε και μας αρέσουν!! Αγαπώ πολύ να πειραματίζομαι γράφοντας.. Νιώθω σαν ηθοποιός νομίζω, που ερμηνεύει ρόλους!! Ειδικά όταν θέλω να κάνω το ανοίκειο, οικείο μου!!
      Να σαι καλά ζαχαρένιο μου!! ❤

  14. Μαριλένα μου καλημέρα!
    Να έχεις μία όμορφη εβδομάδα εύχομαι!

    Συγχαρητήρια για την υπέροχη συμμετοχή σου! Ευρηματικός και ο τίτλος της!
    Φιλάκια πολλά!

  15. ένα μικρό διαμαντάκι ψυχής… ψυχής πονεμένης και γενναίας… τούτη η γούργουλα μου «έκλεψε» πολλά συναισθήματα. Μαριλενάκι μου γράφεις εξαιρετικά!
    σε φιλώ με πολύ αγάπη!

  16. Μαριλενα μου δεν εχω διαβασει τιποτε απο διαγωνισμο αυτο αλλα το κειμενο σου το ρουφηξα και ομολογω με αγγιξε, με συγκινησε, να εισαι καλα και να μας ταξιδευεις με το λογο σου, φιλια!

    • Γλυκειά μου Μαίρη να σαι καλά!! Σε ευχαριστώ πολύ για το ζεστό σου λόγο!! Αξίζει να διαβάσεις και τις 3 ιστορίες που διακρίθηκαν καθώς και τις 14 όποτε βρεις χρόνο!! Ολοι οι δημιουργοί είναι μοναδικοί!!
      Φιλάκια πολλά!! 🙂

Σχολιάστε

