Τώρα, αν δίδασκες δημιουργική γραφή, με ρώτησε, τι θα τους έλεγες;-Χένρι Τσαρλς Μπουκόβσκι (Η στιγμή σου σε ένα ποίημα)

θα τους έλεγα ζήστε έναν δυστυχισμένο έρωτα,
να’χεται αιμορροίδες, χαλασμένα δόντια
και να πίνετε φτηνό κρασί,
να αποφεύγεται την όπερα το σκάκι και το γκολφ,
να αλλάζετε την θέση του κρεβατιού σας από
τοίχο σε τοίχο, και ύστερα θα τους έλεγα ζήστε
άλλον ένα δυστυχισμένο έρωτα και να μην χρησιμοποιείτε
ποτέ στη γραφομηχανή μεταξωτή κορδέλα,
να αποφεύγετε τα οικογενειακά πικνικ
ή να φωτογραφίζεστε σε κήπους με τριαντάφυλλα`
να διαβάζετε Χέμινγουεη μονάχα μια φορά,
να προσπεράσετε τον Φόκνερ
να αγνοήσετε τον Γκόγκολ
να χαζέψετε φωτογραφίες της Γερτρούδης Στάιν
και να διαβάσετε Σέργουντ Άντερσον στο κρεβάτι
τρώγοντας μπισκότα Ριτζ,
να συνειδητοποιήσετε πως όσοι μιλούν για
σεξουαλική απελευθέρωση είναι πιο φοβισμένοι
απο ‘σας.
να ακούσετε τον Ε.Πάουερ Μπιγκς να παίζει όργανο
στο ραδιόφωνο καθώς θα στρίβει τσιγάρα με καπνό
Μπουλ Ντέρχαμ στο σκοτάδι
σε μια παράξενη πόλη
χωρίς να’χετε λεφτά την επόμενη μέρα για το νοίκι
έχοντας παρατήσει φίλους,
δουλειές και συγγενείς.
ποτέ να μην θεωρήσετε τους εαυτούς σας ανώτερους
ή και δίκαιους και ποτέ
να μην προσπαθήσετε να γίνετε.
να ζήσετε άλλον έναν δυστυχισμένο έρωτα.
να χαζέψετε την μύγα πάνω στην καλοκαιρινή κουρτίνα.
να μην προσπαθήσετε ποτέ να πετύχετε.
να μην παίζετε μπιλιάρδο.
να εξοργίζεστε με το δίκιο σας όταν βρίσκετε
το ένα λάστιχο στο αυτοκινητό σας.
να παίρνετε βιταμίνες μα να μην σηκώνετε βάρη ή
να κάνετε τζόκινγκ.

ύστερα μετά απ’ όλα αυτά
αντιστρέψτε την διαδικασία.
ζήστε έναν ευτυχισμένο έρωτα.
και αυτό που ίσως μάθετε
είναι πως κανείς δεν γνωρίζει τίποτα-
ούτε το Κράτος, ούτε τα ποντίκια
ούτε το λάστιχο για πότισμα
ούτε ο Πολικός Αστέρας.
και αν ποτέ με συλλάβετε
να διδάσκω δημιουργική γραφή
και μου διαβάσετε αυτό σαν απάντηση
θα σας βάλω άριστα
όντας σύμφωνος
και για το βάζο με τα τουρσιά.

(μετάφραση Γιάννης Λειβαδάς, εκδόσεις Ηριδανός, Αθήνα 2007)

Μουσικό χαλί: Melodious hard rock backing track in Em

Περισσότερες πληροφορίες για την ζωή του αιρετικού και λατρεμένου πορνόγερου Charles Bukowski, καθώς και ποιήματά του ,μπορείτε να βρείτε εδώ

 

 

Η ανάρτηση συμμετέχει στην εβδομαδιαία στήλη η στιγμή σου σε ένα ποίημα, μια ιδέα της Μαρίας!!

28 thoughts on “Τώρα, αν δίδασκες δημιουργική γραφή, με ρώτησε, τι θα τους έλεγες;-Χένρι Τσαρλς Μπουκόβσκι (Η στιγμή σου σε ένα ποίημα)

  1. Σοκαρίστικα μπορώ νά πώ Μαριλένα μου! ΧΑ ΧΑ!!!!!Είμαι συντηριτικούρα!!!Πολύ ιδιαίτερο σάν κείμενο!!!
    Μπράβο κούκλα!!!Καλό Σ/Κ!!!Φιλάκια!!

    • Ελπίζω να συνήλθες γρήγορα Δημητρούλα μου!! Χαχαχα!! Νομίζω είναι θέμα γούστου και συνήθειας!!! Να σαι καλά αγαπημένη μου!!!
      Φιλάκια θαλασσινά και καλές βουτιές!!

  2. τόσο αιρετικός, τόσο «δικός» μας!
    επέτρεψέ μου να σου αφιερώσω αυτό, που αγαπάω πολύ:

    Και τώρα;

    οι λέξεις έχουν ειπωθεί,
    κάθομαι άρρωστος.
    το τηλέφωνο χτυπά,οι γάτες κοιμούνται.
    Η Λίζα καθαρίζει.
    Περιμένω να ζήσω,
    περιμένω να πεθάνω
    Μακάρι να μπορούσα να φανώ λίγο γενναίος.
    είναι μια άθλια υπόθεση
    όμως το δένδρο εκεί έξω δεν το γνωρίζει:
    το παρακολουθώ να λυγίζει με τον άνεμο
    κάτω απ΄τον απογευματινό ήλιο.
    δεν υπάρχει τίποτα να δηλώσουμε τώρα πια,
    μόνο μια αναμονή.
    ο καθένας την αντιμετωπίζει μόνος του
    Ω, ήμουν κάποτε νέος,
    Ω, ήμουν κάποτε απίστευτα
    νέος!

    σε φιλώ καρδιά μου και μια μεγάλη αγκαλιά αγάπης σου στέλνω!

    • Αχ Βίκυ μου όπως όλοι τους και δικοί μας κι όλων!! Εξαιρετική η αφιέρωσή σου σπουδαία μου ύπαρξη!! ❤ Φιλάκια πολλά κι αγάπη θησαυρέ μου!!! Καλό σ-κ να χεις!!

  3. Ήταν λίγο «περιθώριο» ο ποιητής… Προσωπικά μ’ αρέσει πολύ, κι ας με χαστουκίζει κάποιες φορές με την ωμότητα του λόγου του. Λατρεύω τους αυτοκαταστροφικούς χαρακτήρες τους και την αποδόμηση που κάνει στο αμερικάνικο όνειρο. Μπορεί η πατρίδα του να μην τον αναγνώρισε ποτέ, αλλά στην Ευρώπη διέπρεψε. Τυχαίο;

    • Κι εμένα μου αρέσουν αυτά τα χαστούκια γιατί κάποτε δεν ήταν στα διαβάσματά μου.. Και τώρα τα κυνηγάω!! Εχεις απόλυτο δίκιο!! Αυτός ο θείος Σαμ έχει πάρει πολύ κόσμο στον λαιμό του.. Αλλά όλοι μετά θάνατον δοξάζονται παντού. Και σιγά μην τους είχε ανάγκη ο άσωτος Τσαρλς!!!! Να σαι καλά ταλέντο μου!! Τα φιλιά μου σου στέλνω και καλό σ-κ να χεις!!

  4. Μα έχει γράψει κάτι τέτοιο ο Bukowski και δεν το έχω διαβάσει ακόμα;!
    Πολύ ρεαλιστικό το ποίημά του.. μην σου πω surreal!!!
    Σε ευχαριστώ που μου το έκανες γνωστό, καλή μου Μαριλένα!
    Η φώτο και το τραγούδι τα σπάνε!!
    Καλό βραδάκι!
    Φιλάκια πολλά πολλά!

    • Οπως και να το πεις Παλομάκι μου, μέσα θα είσαι!! Κι εγώ νομίζω δεν είναι από τα πολύ γνωστά του, γιατί επικεντρώνονται συνήθως σε αυτά με τα μεθύσια και τα γαμ@ια..!!! Αλλά νομίζω αυτό θα θελε κι εκείνος, εξάλλου γι αυτό τα έγραφε!!!! Μάκια πολλά γλυκό μου και να χεις ένα ξεκούραστο σ-κ!!!

  5. Δεν μπορώ να πω πως είναι από τους αγαπημένους μου, γιατί δεν είναι…!
    Ποτέ μου δεν ένιωσα δική μου ούτε μια του λέξη…
    Ίσως φταίει που τον γνώρισα σε τρυφερή ηλικία και με σόκαρε τότε τόσο πολύ που μου έμεινε κουσούρι αγιάτρευτο!
    Φιλιά πολλά και καλό Σαββατοκύριακο!

    • Χαχαχα!! Θα σε βομβαρδίσω Μαράκι με Μπουκόβσκι και Μαρκήσιο ντε Σαντ τόσο πολύ που θα τα συνηθίσεις και πεις ψψψ, τι να μας πουν κι αυτά? Χαχαχα!!! Εσω έτοιμη!!! ❤ Τουλάχιστον έστω κι έτσι, δια του σοκ, την έκανε την δουλειά του ο φίλος μας!! Και σόκαρε και πρόσφερε απόλαυση!! Γούστα!!
      Φιλάκια πολλά πολλά και καλό σ-κ να χεις!!!

  6. Δηλώνω και εγώ την άγνοιά μου , αιρετικός μέσα από σκληρό ρεαλισμό
    Καλό Σ/κ Μαριλένα μου
    Διάβασα και το ταξίδι της προηγούμενης ανάρτησης στην Πόλη που όλοι αγαπάμε και εκείνο που μου άρεσε είναι ότι έμεινες σταθερή στο στόχο σου !!! Σπουδαίο μήνυμα!!!
    Φιλάκια και πάλι

    • Σε ευχαριστώ πολύ Νικόλ μου!! Χαίρομαι που σου άρεσε η αναφορά στην Πόλη!! Είχα περάσει τόσο όμορφα και πραγματικά δεν μετάνιωσα που πήγα!! Κρίμα θα ταν!!
      Εζησε κι έγραψε στα άκρα ο ποιητής!!!
      Σε φιλώ καλή μου και να περάσεις πολύ όμορφα το σ-κ σου!!!

  7. Από την πρώτη στιγμή που τον γεύτηκα τον λάτρεψα! όχι μόνο δεν με σοκάρει , ό,τι δικό του κι αν διαβάσω, αλλά τρελαίνομαι ξέροντας πως ήταν άλλος ένας προφήτης που δεν αναγνωρίστηκε στον τόπο του. Αυτό δείχνει πόσο γκαγκά ήταν τα συντηρητικά αμερικανικά μυαλά!
    Έγραφε με μια μπουκάλα αγκαλιά …όχι για να της κάνει ντεκουπάζ βέβαια …. Λες αν συνεχίσω τον οίνο μου να γράψω σαν κι αυτόν;
    Πολύ δυνατό κι αυτό το ποίημα του!
    Πάω να δω που μας στέλνεις για τα βιογραφικά και λοιπά του!
    Φιλούρες Μαρλέν μου!

  8. Παράθεμα: Να χαζέψετε τη μύγα πάνω στην καλοκαιρινή κουρτίνα | art

Σχολιάστε

