Νέκυια

Κάθε βράδυ το ίδιο όνειρο. Σκύλα μαύρη αλυχτά στις πόρτες μα οι ένοικοι κωφοί κι η σκύλα έγλυφε το ξύλο κι έσταζε η γλώσσα αίμα και παράπονο χαράκωνε το ξύλο ώρες χαράκωνε μα οι ένοικοι κωφοί φιγούρα ώριμη μελαχρινή ζωγράφιζε η σκύλα μανδύα να φορά λευκό κοτσίδα να χαϊδεύει τις φλέβες στο λαιμό της έδωσε κι όνομα σίβυλλα την είπε να στέκει ανάγλυφη ουράνιο φυλαχτό σε πόρτα αφιλόξενη χρησμούς να ψιθυρίζει σίβυλλες στις πόρτες όλες εξαπλώθηκαν μετάσταση πεπρωμένου λες κι η γλώσσα όλο μάτωνε της σκύλας όλο μάτωνε και ξύπναγαν οι ένοικοι και κλώτσαγαν την σκύλα και ρήμαζαν το φυλαχτό κι οι πόρτες όλες στάζαν σάλιο πηχτό και λήθη. Κάθε βράδυ το ίδιο όνειρο.

 

Χθες, στον δρόμο για το σπίτι, ένα σκυλί μινύριζε, στο ρείθρο του πεζοδρομίου. Ο τοίχος πάνω του έγραφε, πατρίδα, είσαι γεννημένη απ’ τους πεθαμένους και πιο κει μια ταμπέλα Προσοχή, σοβάδες πέφτουν.

 

 

 

Το ποίημα ήταν η συμμετοχή μου στο ένατο Συμπόσιο Ποίησης που διόργανωσε η Αριστέα. Μπράβο σε όλες τις συμμετοχές που ήταν αξιόλογες! Πατήστε εδώ να διαβάσετε ή να ξαναδιαβάσετε όλα τα ποιήματα!

Συγχαρητήρια στο νικητήριο ποίημα που επάξια διακρίθηκε ανάμεσα σε 31 συμμετοχές!! Πατήστε εδώ για να το διαβάσετε!! 

Υποχρεωτική λέξη, η πατρίδα, αυτήν την φορά. Κοινή παραδοχή όλων μας πως ήταν ένα εξαιρετικό συμπόσιο κι ιδιαιτέρως συναισθηματικά φορτισμένο. Μια λέξη που δημιουργεί χιλιάδες νοήματα και συναισθήματα σε όλους μας. Πόνου, πίκρας, ζεστασιάς, προστασίας, αγάπης.. Φυσικά και θα εναλλάσσονται μέσα μας, η καθημερινότητα όλων μας το απαιτεί.. Ποιο υπερισχύει κάθε φορά και ποιο ίσως έχει κατασταλάξει μέσα μας, αυτό μόνο ο καθένας μας ξεχωριστά το γνωρίζει.. 

Ευχαριστώ πάρα πολύ την Αριστέα για την ζεστή κι άψογη φιλοξενία της και για την έμπνευσή της να γράψουμε για την πατρίδα.❤️ Ευχαριστώ κι ευγνωμονώ μέσα από την καρδιά μου όλους τους φίλους για την ανάγνωση και την αγάπη τους στο ποίημά μου. Ισως να μην ήμουν έτοιμη να χρησιμοποιήσω αυτήν την λέξη και γι αυτό στράφηκα μέσω της διακειμενικότητας, σε ένα ποίημα  του λατρεμένου Τάσου Λειβαδίτη, Πατρίδα, [ΣΤΙΧΟΙ ΓΡΑΜΜΕΝΟΙ ΣΕ ΠΑΚΕΤΑ ΤΣΙΓΑΡΑ].  Ο στίχος του πατρίδα, είσαι γεννημένη απ‘ τους πεθαμένους έγινε σύνθημα στους τοίχους του ποιήματός μου κι αν θέλετε να ακούσετε τι μινυρίζει το σκυλί, σκύψτε μαζί μου στον κόρφο του…

 

 

19 thoughts on “Νέκυια

  1. Μαριλενάκι μου για άλλη μια φορά
    έδωσες το δικό σου ξεχωριστό στίγμα
    κι αυτό σε τιμάει!!!!!
    Μια πατρίδα που όσο θα μας αποδιώχνει
    εμείς θα την αγαπάμε…
    Τα συγχαρητήρια μου κουκλί μου!!!!

    πολλά και γλυκά φιλιά

  2. Μαριλένα μου συγχαρητήρια!!!!
    Συγχαρητήρια για την υπέροχη συμμετοχή σου.
    Για τη δεύτερη θέση που απέκτησες
    Για την αγάπη του κόσμου στο ποίημά σου, στα συναισθήματα που μας έβγαλες.
    Η εικόνα που το συνόδεψες θεωρώ πως δε θα μπορούσε καμία άλλη να του ταιράζει περισσότερο.
    Δυναμικό το έργο σου, μαχητικό, μαύρο, πονεμένο, μα πόση δυναμη κρυβει και αναδυκνύει μέσα του. Αυτοί οι σοφάδες στο τέλος. Όλα τη πατρίδα να θυμίζουν.
    Εισαι εξαιρετική! Εχεις μια αστειρευτη δύναμη έμπνευσης μέσα σου.
    Τα φιλια και τον θαυμασμο μου ολο.

  3. Έχω ένσταση: δεν γράφεις πουθενά ότι ήρθες 2η και με τα περισσότερα άριστα. Βέβαι η εξαιρετική Ελλέν μας απέσπασε ψήφους από περισσότερους φίλους συνολικά και μπράβο και στις δυο σας και σε όλους σας!
    Τι να πω εγώ εδώ που να μην στο έχω πει;
    Να πω αυτό που σου έχω πει κατ’ ιδίαν: γράφεις όπως δεν θα γράφω εγώ και σε θαυμάζω για αυτό!

    Είμαι αρρωστούλα σήμερα και με κόπο κάθομαι για να σας θαυμάσω ξανά στο χώρο σας τον καθένα!
    Σε ευχαριστώ για όλα αγαπημένη μου Μαρλέν♥

    φιλιάαααααα

    • Περαστικά σου κι από δω μπουκλί μου!! Σε ευχαριστώ πάρα πολύ και πάλι για τα ζεστά σου λόγια και για το μοναδικό συμπόσιο που μας χάρισες!!
      Σε πειράζει να απορρίψω την ένσταση;; 😂 Αχαχαχα!! Ποτέ δεν έχω αναφέρει κατατάξεις Αριστέα μου, μόνο όποτε βγαίνω τελευταία για να με τρολλάρω!! 😋 😋
      Σε φιλώ με αγάπη και κοίτα να ξεκουραστείς ναι;;!! Μάκια και καλή Κυριακή να χεις!! 😘

  4. Όλα τα συμπόσια είναι αξιόλογα πιστεύω, απλώς εδώ όπως πολύ σωστά έγραψες ήταν φορτισμένα και δώσατε ρεσιτάλ..!!
    Μαριλένα μου τι να πει κανείς για τα κείμενά σου, που είναι μια άλλη κατηγορία από μόνα τους. Είναι τόσο προχωρημένα λες και τα έχει γράψει επαγγελματίας σε προχωρημένη ηλικία!
    Έχουν μια ξεχωριστή ποιότητα και ωριμότητα.
    Μπορεί να μη σε ψήφισα, γιατί συνήθως ψηφίζω αυτά που με εκφράζουν την δεδομένη στιγμή ίσως και γενικότερα.. αλλά το θαύμασα.
    Χωρίς να έχω δει την ανάρτησή σου πριν λίγες ώρες άκουγα Διάφανα Κρίνα.. απίστευτο;;
    Σε φιλώ να έχεις ένα όμορφο σαββατοκύριακο!!

  5. Το κλείσιμο του ποιήματός σου Μαριλένα, συγκλονιστικό!!! Δεν έχω λόγια! Να πω μόνο για άλλη μια φορά, πόσο δύσκολη ήταν η βαθμολογία σ’ αυτό το Συμπόσιο, που μας έκανε όλους πλουσιότερους, τελικά!
    Σε φιλώ γλυκά
    Μαρίνα

  6. Δεν σταματάς να με ξαφνιάζεις με την ικανότητά σου να γράφεις σε διαφορετικό ύφος κάθε φορά και να μας προσφέρεις μικρά συγγραφικά αριστουργήματα.
    Για τη συμμετοχή σου, έχω ήδη εκφράσει τη γνώμη μου στης Αριστέας και όταν είδα ότι εσύ κρύβεσαι πίσω απ’ αυτό το διαμαντάκι, ενθουσιάστηκα!
    Μπράβο σου ρε Μαριλένα μου! Το λάτρεψα με την πρώτη ανάγνωση. Με ανατρίχιασε απ’ τις πρώτες λέξεις!…

  7. Όταν βαθμολογούσα στο Συμπόσιο έχασα το πρώτο μου σχόλιο…εκεί έγραφα πως του βάζω 3 γιατί με κράτησε ξάγρυπνη…στο επόμενο σχόλιο που έγραψα, δεν αιτιολόγησα…στο λέω τώρα!
    Πολύ δυνατό, σχεδόν εφιαλτικό, αλλά μαγευτικά όμορφο!
    Σίγουρα ταρακουνάει!
    Φιλιά πολλά και καλό Σαββατοκύριακο!

  8. Προσωπικά, δεν έμεινα διόλου έκπληκτη, μόλις τραβήχτηκε η κουρτίνα κι εμφανίστηκε καθείς με το δημιούργημά του στην αγκάλη, και είδαμε ποιος κρυβόταν από πίσω. Δεν μπόρεσα να ανιχνεύσω κανέναν, μα εσένα σε πέτυχα με την πρώτη και δεν είχα καμία αμφιβολία επί τούτου. Με την πρώτη ανάγνωση λέω χαμογελαστά «Ωπ, η Μαριλένα μας», και σε βάζω κατευθείαν στην άκρη, στην θέση τού 3 – απαρεγκλίτως. Είσαι μαστόρισσα στο ν’ αφήνεις ιδιαίτερο χνάρι ξοπίσω σου και να μας αιχμαλωτίζεις, είτε μιλάμε για την πατρίδα είτε για οτιδήποτε άλλο, με εκείνο το συνονθύλευμα, που ξέρεις πώς με τρελαίνει και για μένα είναι «καύλα» – εξκιούζ μι. Υπόκλισις μετά γονυκλισίας.

  9. Έριξα τη ματιά μου οργανωμένα Μαριλένα ναι….! μια ακόμα διοργάνωση εξαιρετικού επιπέδου. Μπράβο σας τόσο για τη διοργάνωση όσο και για τις συμμετοχές. Ειλικρινά πολύ όμορφη και η δική σου συμμετοχή.
    Μακάρι να έχουμε πάντα τέτοια. Καλό βράδυ να έχεις.

  10. Μαριλένα μου συγχαρητήρια για το εξαιρετικό ποίημά σου, ήταν ξεχωριστό. Συγχαρητήρια για την δεύτερη θέση που πήρε, το άξιζε.
    Φιλάκια!

  11. Δεν είναι τυχαίο που πήρες θέση και μάλιστα τη 2η.
    Αυτή τη φορά κατασυγκινήθηκα απ’ όλες τις συμμετοχές
    και σκόπιμα, για να μην αδικήσω κανέναν, δεν βαθμολόγησα….

Σχολιάστε

