Μπάσταρδο, Δέσποινα Πατρικίου

susana san juan, josephine sacabo

 

«Βάλτο μπρούμυτα μέσα.».

Με λένε πόρνη. Σε σκότωσα σε σκάτωσα. Έλειπε έλειπε καιρό ο Αντώνης. Ο Κ. μάτια μικρά χείλη μεγάλα. Με γλείφανε, με πείθανε. Ο Κ. έβαλε ένα παιδί στην κοιλιά μου. Όταν το βγαλα, μπαστάρδι το πανε. Έλειπε έλειπε καιρό ο Αντώνης. Σε σκότωσα , σε σκάτωσα. Θέλω να με θάψετε μπρούμυτα. Χτικιάσανε οι λέξεις μου.

Τα υλικά : σιτάρι, γαρύφαλο, καρύδια, φουντούκια, αμύγδαλα, ρόδι, μαϊντανό, κύμινο, σουσάμι, αλεύρι, ζάχαρη, μπισκότα πτι μπερ.

Γύρισε γύρισε ο Αντώνης. Το μπάσταρδο σαν είδε, δικό μου δεν είναι, είπε, πουτάνα, πουτάνα που ξενοπηδιέσαι. Ζωντανό το θαψε το μπάσταρδο. Τ άκουγα να σκούζει. Σκύλα μάνα σκοτώνουν το μπάσταρδο κι εσύ δεν βγάζεις άχνα. Μικρό μου μπάσταρδο αμαρτία η γέννηση, αμαρτία κι ο θάνατος σου.

 Εκτέλεση :

Βράζουμε το σιτάρι έως να βράσει καλά και να σκάσει (διογκωθεί). Το βγάζουμε, το ξεπλένουμε για να φύγει η γλίτσα, το βάζουμε σε ένα τρυπητό για περίπου καμιά ώρα (αν είναι καλοκαίρι στο ψυγείο), μετά παίρνουμε καθαρό λευκό σεντόνι ή τραπεζομάντιλο και το απλώνουμε επάνω. Είναι έτοιμα όταν ξεκολλάνε πλέον απ το πανί, περίπου 4 ώρες. Περνάμε απ’ το τηγάνι μας τα αμύγδαλα, τα φουντούκια και το σουσάμι για να πάρουν χρώμα, όπως επίσης και το αλεύρι έως ότου γίνει μπεζ. Όταν κάνουμε όλα αυτά παίρνουμε ένα κουβαδάκι ή ένα μεγάλο μπολ και ρίχνουμε μέσα το σιτάρι, τους ξηρούς καρπούς και τα μπισκότα (τα οποία όλα αυτά τα έχουμε θρυμματίσει) καθώς και τα αρωματικά.

Σε βλέπω στον ύπνο μου μπάσταρδο, ξεθάβω λέει τον λάκκο σου. Να σε ξανάβρω θέλω. Βαθιά πολύ βαθιά σε έθαψε ο Αντώνης. Σκάβω, σκάβω, δεν σε βρίσκω. Μπαίνω εγώ στον λάκκο σου δεν περνάει κανείς να με σκεπάσει. Ασκέπαστη είμαι, μπάσταρδο, μέσα σε τρύπα, χώμα.

Όταν ανακατευτούν όλα παίρνουμε το δίσκο και τα τοποθετούμε μέσα. Ρίχνουμε από πάνω χωρίς να το ανακατέψουμε το αλεύρι το ψημένο και πάλι από πάνω την ζάχαρη (προσοχή ποτέ την ζάχαρη μέσα στα κόλυβα, ζαχαρώνει). Παίρνουμε μια χαρτοπετσέτα, την ανοίγουμε και πατάμε την ζάχαρη για να κάτσει ομοιόμορφα παντού. Κάνουμε το σχέδιο ένα σταυρό και δεξιά αριστερά τα αρχικά του νεκρού. Το στόλισμα γίνεται ή με κουφέτα ή σοκολατένιες ελίτσες ή ξηρούς καρπούς.

 

Σημείωση: Το διήγημα της Δέσποινας Πατρικίου, είναι μια μοντέρνα εκδοχή του διηγήματος του Κωνσταντίνου Θεοτόκη, Πίστομα, το οποίο μπορείτε να διαβάσετε εδώ. Ένα ακόμα διήγημα της Δέσποινας, Γουάιλντ Κατ

Το βίντεο που ακολουθεί είναι σε σκηνοθεσία και σενάριο του Γιώργου Φουρτούνη.

Η έμπνευση έχει απίστευτες διακλαδώσεις.. Πάντα..!!

 

15 thoughts on “Μπάσταρδο, Δέσποινα Πατρικίου

  1. Μακάρι να έβλεπε η Δέσποινα το «οστέα ξηρά σφόδρα»… 😉
    Πάρα πολύ ενδιαφέρουσα γραφή, με συγκλόνισε.. Καλό
    βραδάκι συμπεθερόνι μου, φιλιά και καλή σου εβδομάδα ❤

  2. Καλημέρα γλυκιά μου και αγαπημένη, Μαριλένα.
    Διάβασα πολύ προσεκτικά τόσο το διήγημα της ταλαντούχες φίλης και συμμαθήτριάς σου Δέσποινας, όσο και τα δύο έργα, στα λινκ που μας παραπέμπεις.
    Το «Πίστομα» δεν το γνώριζα, δεν το είχα διαβάσει ποτέ και ομολογώ πως μου άρεσε πολύ.
    Μου αρέσει αυτού του είδους η γραφή, την οποία δεν ξέρω πως μπορώ να χαρακτηρίσω, δεν ξέρω αν έχει κάποιου είδους συγκεκριμένη ονομασία αλλά εμένα θα μου άρεσε να την αποκαλέσω «μαύρη».
    Είναι τόσο έντονη, δυναμική, λεπίδα, ξυράφι, είναι τόσο ρεαλιστική που σε φοβίζει η ίδια η αλήθεια της.
    Δεν έχω τολμήσει να εκφραστώ έτσι, θα το ήθελα όμως, ομολογώ πως μοιάζει με βόμβα που σκάει μα σε ελευθερώνει.
    Κάπως έτσι το έχω φανταστεί.
    Το βιντεοποίημα το έχω παρακολουθήσει εδώ και καιρό στο κανάλι σου και μου έχει αρέσει πάρα πολύ.
    Συγχαρητήρια σε όλους, αυτό θέλω να πω για το τέλος.
    Να είσαι πάντα καλά αγαπημένη μου.

  3. Διαβάζοντας κείμενα με αυτό το λεξιλόγιο, σπάνια συναντώ συγγραφείς που όντως θέλουν να πουν κάτι και δεν το χρησιμοποιούν για να κάνουν απλά εντύπωση.
    Το σημερινό της Πατρικίου, όπως και το προηγούμενο που είχα διαβάσει, έχει πολλά να πει. Κι όλα μπαίνουν κατευθείαν στην ψυχή σαν σεισμός.
    (Και τώρα θα προσπαθήσω να δω το βίντεο, η σύνδεσή μου είναι αργή τελευταία και δεν φορτώνει…)
    Φιλιά, Μαριλενάκι μου! Και σε ευχαριστώ για όσα καινούρια μου δείχνεις!!!!

  4. Στ΄αλήθεια έμεινα για ώρα άφωνος αφού το διάβασα.
    Είναι υπέροχο να μπορείς να λες σε ένα βιβλίο αυτό που πρέπει να πεις. Και η Δέσποινα Πατρικίου το τόλμησε. Ένα μεγάλο «μπράβο»
    Φιλάκια καλή μου Μαριλένα..

  5. Άουτς!
    Κόπηκα! Και έχω μείνει άφωνη!
    Εγώ δεν θα έγραφα ποτέ έτσι νομίζω! Μου θύμισε πολύ εσένα Μαρλέν μου!
    Πολλά φιλιά 🙂

  6. Δυνατό, πολύ δυνατό. Και ανατρεπτικό. Έξω από τον «καθωσπρεπισμό» της μέσης λογοτεχνίας και προσέγγισης. Σε χαίρομαι πάντα για την τολμηρή και ανατρεπτική σου ματιά. Πάντα….!

  7. Εξαιρετικό και πολύ έντονο. Η γλώσσα δεν με ξενίζει, αντίθετα με έβαλε περισσότερο στο κλίμα, με καθήλωσε.
    Φιλιά πολλά!

  8. Σοκαριστικό!! Στην ένταση των συναισθημάτων και στα ρίγη που προκαλεί και όχι στη γλώσσα! Σφίχτηκε η καρδιά μου! Σ΄ευχαριστώ Μαριλένα μου, που μου το γνώρισες!

  9. Δεν είναι ότι με ξενίζει η γλώσσα, είναι ότι την βρίσκω κάποιες φορές αναίτια σκληρή και επιτηδευμένη για να προκαλέσει. Γούστα είναι αυτά! Εμένα προσωπικά δεν με εκφράζουν τέτοιου είδους κείμενα χωρίς να τα κατακρίνω! Καλό σαββατοκύριακο κοπέλα μου!

  10. Θέλω να πω ένα τεράστιο ευχαριστώ σε όλους και στον καθένα ξεχωριστά για την απλόχερη αγκαλιά σας στην γραφή της Δέσποινας! Η ίδια στα mail που έχουμε ανταλλάξει σας στέλνει τα φιλιά της και την ευγνωμοσύνη της στην θερμή σας ανταπόκριση!! 😘 Μετά από δική της επιθυμία έγιναν κάποιες αλλαγές στο κείμενο!!
    Κι ας διαφωνώ ,το ξέρεις, πάντα θα σε στηρίζω!! 😜 Αγκαλιά ντουντου μου!! 🌹 Σε ευχαριστώ για όλα!!

Σχολιάστε

