Των παιδιών τα χαϊκού ♥

 

Καλησπέρα σας φίλοι μου!! Αυτή η ανάρτηση είναι αφιερωμένη στο νέο δρώμενο που σκαρφίστηκε η Μαρία μας!! Χαϊκού λοιπόν!! Εδώ μπορείτε να δείτε περισσότερες λεπτομέρειες αν θέλετε να δοκιμάσετε να γράψετε τα δικά σας ή να διαβάσατε αυτά που με τόσο φαντασία έπλεξε η μπλογκογειτονιά μας!!

Το χαϊκού (ιαπ.: 俳句»αστείος στίχος») είναι μια ιαπωνική ποιητική φόρμα. Παραδοσιακά αποτελείται από τρεις ομάδες των 5, 7, 5 συλλαβών, οι οποίες τοποθετούνται σε τρεις στίχους για έμφαση ή σε έναν, χωρισμένο με κενά. Το χαϊκού είναι με συνολικά 17 συλλαβές η πιο σύντομη μορφή ποίησης στον κόσμο. (πηγή) 

Ήταν άνοιξη του 2013 όταν έκανα την πρακτική μου σε γυμνάσιο της Νέας Φιλαδέλφειας. Το διδακτικό πλάνο για την πρώτη γυμνασίου είχα αποφασίσει ότι θα είναι τα χαϊκού. Στον πίνακα έγραψα με μεγάλα γράμματα αυτή την μέχρι πρότεινος άγνωστη λέξη για τα παιδιά και παραδίπλα, λίγα χαϊκού του Ελύτη για να τα έχουν σαν μπούσουλα. Όλα τους σχεδόν  συμμετείχαν στην προφορική παράδοση, μου μίλησαν για την δική τους αναγνωστική και συγγραφική εμπειρία κι εκδήλωσαν μεγάλο ενδιαφέρον για το αντικείμενο της δημιουργικής γραφής. Με ξάφνιασε ευχάριστα το ποσοστό των παιδιών που κρατούσαν ημερολόγιο, σκάρωναν ποιήματα, μαντινάδες και συνθήματα!!

Φυσικά μετά από λίγο έπρεπε να περάσουμε και στην πράξη. Αυτήν την φορά τα παιδιά δεν συμμετείχαν πλειοψηφικά στην παραγωγή κειμένων αλλά με το χέρι στην καρδιά σας λέω ότι ήταν όλα συγκεντρωμένα και συμμετείχαν ενεργά σχολιάζοντας τα χαϊκού που είχαν γράψει οι συμμαθητές τους. Με ενθουσίασε η συμπαράσταση και η προτροπή των παιδιών το ένα στο άλλο να γράψουν κι άλλα χαϊκού και να τα απαγγείλουν στην τάξη!! Αρχίσαμε με την παραδοσιακή μορφή 5-7-5 αλλά μετά πιάσαμε και την εκμοντερνισμένη 4-8-4 !! Λάτρεψα την έμπνεύση τους, το ταλέντο τους, την εξυπνάδα τους, την φρέσκια και χωρίς στεγανά οπτική τους!! 

Μοναδική παραφωνία ήταν δυστυχώς η άρνηση του γυμνασιάρχη να κρατήσει το σελιδοποιημένο αρχείο που του έδωσα για όλες τις τάξεις του γυμνασίου που κάναμε δημιουργική γραφή, με την αιτιολογία ότι δεν ήταν απαραίτητο… Έλεγα πριν λίγο καιρό σε κάποιους φίλους bloggers που ναι εκπαιδευτικοί, την εμπειρία μου αυτή κι ότι κάποια στιγμή ήθελα να μοιραστώ μαζί σας εδώ αυτά τα κείμενα. Γιατί δεν το έκανα μέχρι τώρα είναι άλλο θέμα.. Γι αυτό και ευχαριστώ διπλά την Μαρία που έγινε αφορμή έστω και κάποια από αυτά τα χαϊκού να διαβαστούν τώρα από εσάς!!

 

Είδα το πουλί

πάνω στην βελανιδιά

να τραγουδά

 

 

 

Πήγα στον κάμπο

για να δω την όμορφή

μου Αγλαϊα

 

Η γιαγιά μου

έχει δυσκοιλιότητα

θέλει πάμπερς

 

Είμαι μαθητής

βαριέμαι το σχολείο

δεν την παλεύω

 

Η Ελισσάβετ

θα πάει στο Allou με

την Γεωργία

 

Πηγαίνω πάλι

στην γκρινιάρα γιαγιά

να φάω ρύζι

 

Κοίτα να δεις πως

γίνεται εγώ έχω

την λύση. Swag

 

Φάνηκε ήλιος

ηλιαχτίδες σκεπάζουν

το πρόσωπό σου

 

Τα φύλλα πέφτουν

κι η μητέρα φύση

ξαναπεθαίνει

 

Ενώ μου μιλάς

σε γράφω εγώ ξανά

στα παπούτσια μου

 

Κλείσε τα μάτια

ονειρέψου άνοιξη

με τα λουλούδια

 

Διάβασα πάλι

το όνομά σου εκεί

και αρρώστησα

 

 

 

 

 

 

 

 

12 thoughts on “Των παιδιών τα χαϊκού ♥

  1. Πώς γίνεται και υπερισχύουν όσοι δεν έχουν παιδεία, φαντασία και μεράκι;;; Εξοργιστικό.
    Σε ζήλεψα για αυτή την εμπειρία σου με τα παιδιά. Και χάρηκα που τα μοιράστηκες και πήρα μυρωδιά κι εγώ.
    Καλό Σαββατοκύριακο, Μαριλενάκι μου. Να είσαι πάντα αυτό που είσαι! ❤❤❤

  2. Λυπάμαι ειλικρινά που έπεσες πάνω σε άνθρωπο με παρωπίδες και παρωχημένες απόψεις…
    Χαίρομαι όμως πολύ που αυτό εσένα δεν σε πτόησε και έτσι προέκυψαν αυτά τα υπέροχα πονήματα των παιδιών. Μερικά είναι αστεία, άλλα υποδηλώνουν ένα κρυφό ταλέντο. Κάποια άλλα υποψιάζομαι ότι τα έγραψαν αγόρια, χαχαχ!
    Μπράβο σε όλα τα παιδιά, μπράβο και σε εσένα που το ξεκίνησες όλο αυτό. Σε ευχαριστούμε που μοιράστηκες τα χαϊκού τους μαζί μας!
    Φιλιά και καλό Σ/Κ!

  3. Καλησπέρα Μαριλένα μου. Τελικά να και η ποιητική σου φλέβα και πάλι στο προσκήνιο. Και αυτή τη φορά με το ΧαΪκού. Αν σου πω ότι δεν το ήξερα καθόλου ως ποίηση τι θα πεις. Με το δρώμενο αυτό και τα έργα σας μπόρεσα να μυηθώ.
    Καλό βράδυ.

  4. Τον γυμνασιάρχη δεν τον σχολιάζω καν (γιατί μου ανέβηκε το αίμα στο κεφάλι).
    Νομίζω ότι ακόμα και τα αστεία είναι τόσο γλυκά. Και μένουν και στο πνεύμα των γιαπωνέζικων ( αστείος στίχος ) έτσι;
    Αυτό με τη γιαγιά τα σπάει!
    Μπράβο κοριτσάρα μου για τη δουλειά που είχες κάνει !
    Μάκια!

  5. Mαριλένα μου άρεσε πολύ η ελευθερία στην έκφραση και τα θέματα που καταπιάνεσαι. Αν και δεν είναι τόσο ποιητικά (η δυσκοιλιότητα της γιαγιάς τα σπάει…), το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό!
    Φιλιά πολλά Μαριλενάκι μου ταλαντούχο!

  6. Πως θα ήθελα
    κακό γυμνασιάρχη
    να μην ξαναδώ

    Στο έγραψα συνθηματικά με χαΐκού για να μη μας καταλάβουν…χαχα!
    Άνθρωποι σαν και σένα λείπουν από τα σχολεία μας, γιατί τα παιδιά μαθαίνουν καλύτερα και περισσότερα πράγματα όταν τα μυαλά που τα διδάσκουν είναι ανοιχτά και όχι απλά κλούβια!
    Φιλιά πολλά Μαριλένα μου!

  7. Τελικά ο…»δυσκοίλιος» δεν ήταν η γιαγιά τού μαθητή (πολύ χαριτωμένο! χαχα), αλλά ο γυμνασιάρχης… Καλησπερούδια και φιλιά κουκλοσυμπεθερόνιμου 🙂 ❤ ❤ ❤

Σχολιάστε

