Μια στάση για Ολιγόλεκτα!!

                                                (πηγή: bibliotheque )

Δεν υπάρχει κανείς λόγος να επικαλεστούμε παγκόσμια συμβάντα της Μικροαφήγησης για να δικαιολογήσουμε το ενδιαφέρον για ένα είδος που από της συμπεριφορές μας στα κοινωνικά δίκτυα έχει μπει σε πρακτική, ούτε να θυμηθούμε το αρχαίο λακωνίζειν, που εκτός από οιάκισμα γραφής υπήρξε και ανακλήθηκε ως οικάκισμα βίου.
Τα Ολιγόλεκτα είναι μια ανοιχτή πρόσκληση για γραφή προς ανάγνωσιν και όχι για τη γραμματολογία και της Ιστορίες της Λογοτεχνίας που είναι κάποτε το καταφύγιο των μετρίων.
Απαιτούν ένα τεχνικό όριο, πάντα αυθαίρετο, και γι αυτό εμείς διαλέξαμε τον αριθμό των 172 γραμμάτων, μήκος που έχει η μεγαλύτερη λέξη της Ελληνικής, στις Εκκλησιάζουσες του Αριστοφάνη.
Όσοι συμμετέχουν θα στείλουν από πέντε  Ολιγόλεκτα και θα κάνουμε μια Ανθολογία που θα βγει σε ψηφιακό βιβλίο. Ο τελικός σκοπός είναι να διαδοθεί στο εξωτερικό σε μεταφραστές εκ της Ελληνικής σε άλλες γλώσσες. Έτσι για να δώσουμε ένα στίγμα στο Παγκόσμιο χωρίο.

Αυτή ήταν η πρόσκληση της Bibliotheque , που πλέον έχει λήξει η διορία, το κάλεσμα για να αναμετρηθούμε με την οικονομία των λέξεων και να δημιουργήσουμε μικροκείμενα μέχρι 172 γράμματα!!

Είχα την τιμή και την χαρά να στείλω κι εγώ τις δικές μου συμμετοχές, πέντε τον αριθμό, σε αυτήν την συλλογική προσπάθεια και δηλώνω κατενθουσιασμένη από τον πλούτο των κειμένων που συγκεντρώθηκαν!!

Μπορείτε να απολαύσετε εδώ όλα τα δείγματα των συμμετοχών https://marilenaspotofart.wordpress.com/2013/12/17/oi-simmetoxes-sta-oligolekta-anoikti-prosklisi-tis-bibliotheque/.

Διαφορετικά μπορείτε να τα δείτε κι απευθείας στην ιστοσελίδα της bibliotheque , στο κομμάτι που αφορά γενικά μικροκείμενα που έχουν σταλεί, http://bibliotheque.gr/?cat=435.

 

Αυτές είναι οι συμμετοχές μου! Σας φιλώ γλυκά κι εύχομαι καλό σαββατοκύριακο σε όλους!!

1)   Παντομίμα

Τη μέρα κύριος σωστός. Αδάμ.

Το βράδυ λύσσα κακιά. Λέγε με Εύα.

Κάποια στιγμή έχασε τη μπάλα.

«Η Εύα με ξεγέλασε Κύριε».

Ποια Εύα απόρησε ο Θεός;  

Δεν θέλει και πολύ από ντραγκ κουίν σε ντράμα κουίν.

 

2) Θυμάμαι σε κάποια γενέθλια

    μου χάρισαν την κλίνη του Προκρούστη.

    Bαθμιαία  ενέδωσα να συλλέγω λείψανα και γόπες.

    Είναι παλιά η συνταγή. Από τα χρόνια της Εύας.

    Ακόμα ξερνώ τα κουκούτσια του μήλου.

                                                    

3)Πιθηκίζω πρότυπα πρωτότυπα, έπειτα μπερδεύεται η γλώσσα μου ιδιότυπα.  Θα φταίει που επιμένω σε αρχέτυπα κοινότοπα. Ποιος είμαι;

 

4) Ντύθηκε στο χρώμα της χρυσόμυγας. Στο δεξί καρπό ασημένιο ρολογάκι.

Αθόρυβα πλησίασε το ποδήλατο.

«Έχεις ώρα;». Το μάτι της έπεσε στα ανοιχτά του πόδια.

«Κι ο μπαμπάς σου έχει τέτοιο.»

Δεν ξανάβαλε ρολόι.

 

 

5)Ήταν μελαχρινός και προτίμησε να πετάξει με αεροπλάνο.

 

 

 

28 thoughts on “Μια στάση για Ολιγόλεκτα!!

  1. Η τέχνη του λόγου στα χέρια σου!
    Χαιρετώ τη γλυκιά μου πλανεύτρα των λέξεων!
    Φιλί γλυκό!
    Καλή εβδομάδα να έχεις τσουπίτσα μου! ♥

      • οκ! Το καλή εβδομάδα τα ΣΚ πάει κι έρχεται!
        Ευτυχώς που τα λάθη τα κάνω σε σένα και στην Πετρούλα! Ή έτσι νομίζω δηλαδή!
        Καλό ΣΚ ήθελα βεβαίως βεβαίως να ευχηθώ!
        οκ! Αυτό σημαίνει ότι είμαι έτοιμη να πιάσω πινέλα ε;

      • Χαχα!! Ναι το κατάλαβα αλλά πλέον έχουμε γνωριστεί με το δεξί άλιέν σου και συνεννοούμαστε περίφημα!!! 🙂
        Φιλάκια πολλά και καλή ξεκούραση!! ♥

  2. Να σου πω την αλήθεια, όλο αυτό με τα ολιγόλεκτα δεν το παρακολούθησα όσο θα ήθελα. Έβλεπα τις αναφορές σου, αλλά δεν προλάβαινα να διαβάσω περισσότερα στη Bibliotheque.
    Μου άρεσαν οι συμμετοχές σου!
    Είναι ιδιαίτερο αυτό το είδος, θεωρώ και αναρωτιέμαι, πόσο εύκολο θα είναι να γίνει η μετάφρασή του σε άλλες γλώσσες, χωρίς να χάσει το αρχική του τοποθέτηση και το νόημά του. Η ελληνική γλώσσα είναι τόσο πλούσια σε λέξεις και νοήματα… το σκεφτόμουν αυτό, διαβάζοντας ειδικά την 3η σου συμμετοχή.
    Φιλιά πολλά, καλό Σ/Κ!

    • Πολύ ιδιαίτερο, θα συμφωνήσω μαζί σου Ελλη μου!! Και δεν είναι υποχρεωτικό και να ποιητικίζει.
      Η μετάφραση πάντα αυτούσια 100% δεν θα ναι.. Πιστεύω ή επιλέγεις να παίξεις ηχητικά με το αποτέλεσμα ή δίνεις βαρύτητα στις εικόνες του σε τέτοιες περιπτώσεις!! Είμαι κι εγώ μαμούνι πάντως γιατί ειδικά το τρίτο το έγραψα για αυτό το λόγο!!! 🙂 Για τη χαρά της πρόκλησης!!!
      Σε φιλώ γλυκά κοπέλα μου και καλό σ/κ να έχεις!!

    • Μαράκι μου ταλαντούχο σε ευχαριστώ πάρα πολύ!! 🙂 Είναι λίγο αιχμηρό το τρίτο αλλά τα γεγονότα, τα γεγονότα (Πάντζας , μουστάκια!!).
      Να σαι καλά κοπέλα μου και να χεις μια όμορφη Κυριακή!!

  3. Σου γράφω ένα..ολιγόλεκτο σχόλιο: Εξακολουθείς να με εκπλήσσεις με το εύρος της λογοτεχνικής γκάμας σου, μια απορία όμως την έχω: με την Εύα τι…φλασιά έφαγες;; (εγώ θα ήθελα να μετέφραζαν και κάποια…σχόλια μας αυτοί οι ξένοι, να δω το «φλασιά» πως θα μπορούσαν να το μεταφράσουν!! αχαχαχα!!) Γλυκό φιλί συμπεθερόνι μου!

    • Μετά την έκπληξη η απορία πετροσυμπεθεεερόνι μου;; Χαχαχα!!! Αν σου πω πραγματικά ότι έτυχε!!
      🙂 Και φαντάσου ότι η Εύα δεν είναι στις εμμονές μου!! Χαχαχα!!
      Καλά αν μεταφράζονταν τα σχόλια, αμφιβάλλω κιόλας αν θα πιάνανε το χούμορ οι οπαδοί του Mr Bean!!!! Πουτ δε κοτ ντάουν σλόουλυ!!!
      Μάκια πετρόνι μου και καλή Κυριακή να χεις!!!

  4. Τι όμορφο που είναι τελικά να εκφράζεται κάποιος με τη γραφή του!
    Σε ταξιδεύει σε κόσμους που δεν είχες σκεφτεί, σε σκέψεις που ποτέ δεν θα τις ακούσεις λεκτικά!
    Μπράβο Μαριλένα μου για τα ολιγόλεκτά σου!
    Καλό Σαββατόβραδο και καλή ξεκούραση!
    Φιλάκια!

  5. Μαριλένα μου κατάφερες με την οικονομία των λέξεων να γράψεις όμορφα νοήματα. Μου άρεσε ιδιαίτερα το τρίτο.
    Καλή επιτυχία και καλό Σαββατοκύριακο!

  6. Δεν πρόλαβα να συμμετάσχω στα ολιγόλεκτα, αλλά απόλαυσα τα δικά σου και των άλλων κοριτσιών!
    Έτσι κι αλλιώς κάθε φορά που γράφουμε κάτι μικρό ολιγόλεκτο είναι…και συνήθως λέει πολλά!
    Τα δικά σου είναι όλα ένα κι ένα…μπράβο!!
    Φιλιά πολλά!

  7. Εισαι πλανευτρα των λεξεων…πολυ καλα το ειπε η Αριστεα …δεν το περιμενα εχουν μια ιδιαιτερη γοητεια αυτα τα μικρα κειμενα , πολυ μπραβο σου γιοα το ομορφο εξυπνο γραψιμο φιλακια!

    • Ευχαριστώ πολύ Μαίρη μου για τα καλά σου λόγια!!!
      Πλανεύτρα δεν με λες , χαχαχα, αλλά ξεκοκκαλίζω λεξικά όσο μπορώ περισσότερο
      για να βρίσκω τις κατάλληλες λέξεις!!! 🙂
      Καλή βδομάδα σου εύχομαι!! Φιλάκια!!

  8. Παράθεμα: Κινητή Βιβλιοθήκη Ευκαιρίας | marilenaspotofart

Σχολιάστε

