πρόσκληση λογοτεχνική · περιοδικό Bibliotheque · βιβλίο · θέατρο

αχ!/(ξανα)διαβάζοντας την Κερένια κούκλα του Κωνσταντίνου Χρηστομάνου

 

Καλησπέρα φίλοι μου!! Εύχομαι να στε όλοι καλά!!  Όσοι μένετε Αθήνα, από την Παρασκεύη 21 Νοέμβρη μέχρι 11 Γενάρη 2015, θα παίζεται το καινούριο θεατρικό έργο της bijoux de kant σε συνεργασία με την Γλυκερία Μπασδέκη, αχ! /(ξανα)διαβάζοντας την Κερένια κουκλα του Κωνσταντίνου Χρηστομάνου. Επίσης, το Σάββατο 22 Νοέμβρη θα γίνει η παρουσίαση βιβλίου της Γλυκερίας Μπασδέκη, «Σύρε καλέ την άλυσον», στην βιβλιοθήκη Βολανάκη!  😉


Μια λοξή και μαζί ολόισια ματιά πάνω στην «Κερένια κούκλα»,το αθηναϊκό μυθιστόρημα που έγραψε στα 1911 ο Κωνσταντίνος Χρηστομάνος. Η ανήμπορη Βεργινία, η αθώα Λιόλια κι ο άντρας τους ο Νίκος έρχονται στην Αθήνα του σήμερα να (ξανα)παίξουν την μικρή και θλιβερή ερωτική τους ιστορία.

Ο Γιάννης Σκουρλέτης σκηνοθετεί ένα έργο ακραίου αναστεναγμού. Με οδηγό το κείμενο της Γλυκερίας Μπασδέκη ακολουθεί τον Κωνσταντίνο Χρηστομάνο από εκεί που ο ίδιος επέτρεψε-από τον ύστατο κόμπο στο λαιμό,από το ακραίο επιφώνημα-σημάδι στους επόμενους. Στο «αχ!» κυλάνε θλιμμένα ποτάμια, τα νερά πονάνε και η αιώνια αλήθεια αιμορραγεί. Στο «αχ!» οι μυγδαλιές ανθίζουν πριν την ώρα τους κι η ώρα τους είναι βουβή και σκοτεινή σα χώρα.
Το «Αχ!» είναι άλλο ένα εικονοστάσι που ενδύεται λύπες.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

Κείμενο: Γλυκερία Μπασδέκη
Σκηνοθεσία: Γιάννης Σκουρλέτης
Βοηθός Σκηνοθέτης: Ηλέκτρα Ελληνικιώτη
Μουσική: Κώστας Δαλακούρας
Σκηνική ΕγκατάστασηΑντρέας Κασάπης

ΚίνησηΤάσος Καραχάλιος
ΚοστούμιαΔήμητρα Λιάκουρα
Φωτισμοί: Χριστίνα Θανάσουλα
Φωτογραφίες: Πάνος Μιχαήλ
Video trailer: Γιώργος Αποστολόπουλος
Artwork: Κωνσταντίνος Σκουρλέτης
Επικοινωνία: Άρης Ασπρούλης

Παίζουν: Λένα Δροσάκη, Τάσος Καραχάλιος, Κατερίνα Μισιχρόνη, Αγνή Παπαδέλη – Ροσσέτου

Από Παρασκεύη 21 Νοεμβρίου 2014 έως 11 Ιανουαρίου 2015 στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης.

Διεύθυνση: Πειραιώς 206 Τηλέφωνο: 210 3463333,210 3418550,

Παρασκευή και Σάββατο 21:15

Κυριακή 19:30

Εισιτήρια: 10€ (κανονικό), 7€ (μειωμένο) (πηγή)

Το Σάββατο 22 Νοεμβρίου στις 9:00 μ.μ., στη Βιβλιοθήκη Βολανάκη (Στουρνάρη 11,
Εξάρχεια, τηλ. 210-3300423
) το περιοδικό και οι εκδόσεις Bibliotheque,
σας προσκαλούν στην παρουσίαση της συλλογής της Γλυκερίας Μπασδέκη
, «Σύρε καλέ την άλυσον»

Για το βιβλίο θα μιλήσει ο Βασίλης Λαλιώτης, ο George Le Nonce και o ΚΑΠΑ ΚΑΠΑ ΜΟΙΡΗΣ. Ποιήματα θα διαβάσει η Γλυκερία Μπασδέκη.

Ποίηση με τα ελάχιστα και μετά από είκοσι πέντε χρόνια σιωπής. Με νεύματα προς το σώμα της γυναικείας ποίησης του εβδομήντα και οξύτητα που να διαπερνάει τα αλεξίσφαιρα του πληθωρικού λόγου. Ποίηση άξια για τις επίγειες τιμές για να δείχνει πως δεν έχουν πια τιμή αυτοί που τις δίνουν. Μάθημα για το πώς οι εμμονές μας κι όχι οι εμμονές των άλλων με τόλμη γίνονται αισθητικό φαινόμενο. Ποίηση που αγαπήθηκε και κυρώθηκε από την πρώτη στιγμή της εμφάνισης της και συνεχίζει να επηρεάζει με τη δύναμη της τελευταίας ώρας στο ρολόι της γραφόμενης ποίησής μας. (πηγή)

Καλή επιτυχία σε όλα σου τα βήματα!!! ❤ Να σαι καλά που υπάρχεις!!

25 σκέψεις σχετικά με το “αχ!/(ξανα)διαβάζοντας την Κερένια κούκλα του Κωνσταντίνου Χρηστομάνου

  1. Ω! Τι ωραίες προτάσεις!
    Δεν μένω στην Αθήνα, αλλά θα είμαι ένα τριήμερο εκεί μετά τις 26 τρέχοντος, οπότε το Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης ακούγεται δελεαστικό!
    Καλό Σαββατοκύριακο!

    Μου αρέσει!

    1. Αν έρθεις Αθηνά μου πιστεύω θα σου αρέσει και θα νιώσεις πολλά!!
      Εγώ την είδα χθες κι ακόμα την σκέφτομαι, και δεν έχω διαβάσει το κείμενο του Χρηστομάνου.
      Σε φιλώ και να χεις ένα όμορφο σ-κ!!

      Μου αρέσει!

    1. Αχ σε καταλαβαίνω αλλά θέλω να πιστεύω ότι έχετε κι εκεί αρκετές εναλλακτικές για θέατρο!! Ευτυχώς που αρκετά τα πάνε και περιοδεία.. Διψάμε για τέτοια φιλενάδα μου!!
      Σε φιλώ καλό μου!!!

      Μου αρέσει!

  2. Εξαίρετες οι προτάσεις σου Μαριλένα……! ειλικρινά σε ευχαριστούμε και απόλυτα προσιτές στα βαλάντιά μας. Είναι ευτυχία που τέτοιες παραστάσεις ανεβαίνουν στο θεατρικό σανίδι σε τέτοιες εποχές. Καλή συνέχεια κορίτσι μου

    Μου αρέσει!

    1. Εμένα μου άρεσε πολύ η παράσταση και σου χω κι άλλη μια πολύ προσιτή κι ενδιαφέρουσα πρόταση Γιάννη!! Θα κάνω από βδομάδα ανάρτηση και για την καιομένη που είδα!!
      Δυστυχώς κάποιοι ακόμα και τώρα ζητούν εξωφρενικά ποσά αλλά ευτυχώς υπάρχουν κι αξιόλογες και συμφέρουσες προτάσεις!!
      Τα φιλιά μου!! 🙂

      Μου αρέσει!

    1. Δεν την έχω διαβάσει Κατερίνα μου!! Μόνο κάποια αποσπάσματα αλλά το βρήκα τις προάλλες το βιβλίο και το ξεφύλλισα!! Οπότε τώρα που είδα και την παράσταση θα το διαβάσω κιόλας!!
      Φιλάκια πολλά και καλό σ-κ να χεις!! 🙂

      Μου αρέσει!

  3. Kαλημερα Μαριλενακι μου αγαπημενο!
    Καλη εβδομαδα να εχεις!
    Παντα μου αρεσουν οι προτασεις σου και ο τροπος που της παρουσιαζεις!
    Ευχαριστουμε πολυ!
    Φιλακια πολλα!

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε