ποιήματα · συμπόσιο Ποίησης · φωτογραφίες

Αναγέννηση, τάνκα

 

Αχ θάλασσα μου
ποια φλέβα σ’έσταξε εδώ
μπλε πορσελάνη

στ’ομφάλιο ύδωρ σου
εξαγνίζω την ψυχή.

 

Το τάνκα ήταν η συμμετοχή μου στο 8ο Συμπόσιο Ποίησης που διοργανώνει η Αριστέα μας, την οποία κι ευχαριστώ ολόψυχα για την άψογη φιλοξενία της καθώς κι όλους τους φίλους που διάβασαν και χάρισαν την προτίμησή τους στο ποίημα. 🙂 Συγχαρητήρια στο ποίημα που επάξια διακρίθηκε και διαβάζεται εδώ αλλά και σε όλες τις συμμετοχές που κόσμησαν το παιχνίδι μας και πάλι!!

Το τάνκα είναι σύντομη, ιαπωνική ποιητική φόρμα. Αποτελείται από 31 συλλαβές των δυο στροφών. Η πρώτη στροφή φέρει ένα τρίστιχο των 17 συλλαβών όπως το χαϊκού (5-7-5) κι η δεύτερη στροφή φέρει ένα δίστιχο των 14 συλλαβών (7-7). Τα τάνκα που συνεχίζονται αλλεπάλληλα δημιουργούν ένα αλυσιδωτό ποίημα που ονομάζεται ρένγκα. Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να δείτε εδώ κι εδώ.

 

 

11 σκέψεις σχετικά με το “Αναγέννηση, τάνκα

  1. Τάνκα έγραψες…τάγκα διάβασα εγώ και λέω «μα τι λέει θεού μου» ;
    Οπότε καταλαβαίνεις ότι η φίλη σου (εγώ καλέ) λωλάθηκε!
    Κάτσε να σοβαρευτώ γιατί είναι και σοβαρό το ποίημα σου!
    Ολιγόλεκτο χαϊκού με άλλα λόγια! ☺
    Εκείνη η μπλε πορσελάνη για μένα θα έπρεπε να είναι και ο τίτλος! Με τρέλανε! ♥
    ΣΛ Μαρλέν μου!

    (στο ρένγκα διάβασα τζένγκα …έτσι για να σε αποτελειώσω☺)

    Μου αρέσει!

  2. Α ρε Μαριλένα! Που μας έμαθες -εκτός των άλλων- και το τάνκα…
    Όπως κι αν λεν τη φόρμα, οι στίχοι σου χτύπησαν φλέβα και αποθέωσαν το υγρό στοιχείο.
    Μπράβο ρε Μαριλενάκι μας!

    Μου αρέσει!

  3. Αυτό το απλο και μικρό στιχουργημα… ακομα και να μην ξερουμε πως λέγεται Μαριλενα μου με τις λέξεις του μας έκανε να το προσέξουμε ..ιδιαίτερα ..με την εικονα που μας ε΄κανε να δουμε… να είσαι καλα .. καλο Σαββατοκύριακο.. φιλακιααααα!!

    Μου αρέσει!

  4. Γεια σου κορίτσι μου! Δεν είχα την ευκαιρία να το διαβάσω στης Αριστέας 😦 Πολύ μου αρέσουν αυτά τα μικράκια βέβαια το να μετράς συλλαβές είναι μπέρδεμα γι αυτό και θέλει δεξιοτεχνία. Καλή συνέχεια Μαρλέν μου!

    Μου αρέσει!

  5. Καλημέρα Μαριλενάκι μου!
    Εμαθα και κατι που δεν ηξερα. Μαλλον εμαθα και κατι ακομη που δεν ηξερα και πολυ μου αρεσε.
    Η συμμετοχη σου εξαιρετικη! Συγχαρητηρια!
    Να εχεις μια ομορφη μερα! Φιλακια πολλα!

    Μου αρέσει!

  6. Μπορεί να έχασα τα του τελευταίου συμποσίου, αλλά με μια βόλτα μου εδώ, πόσα μαθαίνω!!!!! Τόσο άσχετη: αντί για ρένγκα διάβασα ρέγγα, αντί για τάνκα διάβασα τάνγκα!!!!
    Υποκλίνομαι και φεύγω γρήγορα, πριν εκτεθώ ξανά κι άλλο!!!!!!

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε