πρόσκληση λογοτεχνική · διήγημα · video

Φίλοι

Ψάχνει την αριστερή τσέπη του λεκιασμένου του σακακιού, σίγουρος ότι θα βρει το πολυπόθητο γιατρικό για την δυσάρεστη κατάσταση που ζει. Το πακέτο με τα τσιγάρα. Το βρίσκει, παίρνει ένα και το σπρώχνει με λαχτάρα στο στεγνό του στόμα. Προσπαθεί να το ανάψει αλλά ο αναπτήρας με το ζόρι φτύνει λίγες ζωντανές σπίθες για να ικανοποιήσει την ανάγκη του. Νιώθει στα λερωμένα του πόδια να τρίβεται ο βουβός συνεργός του. Κυκλικές κινήσεις, επαναλαμβανόμενες γύρω του, σαν τον καρχαρία που μυρίζεται αίμα και περικυκλώνει μεθοδικά το θύμα του. Πετάει μακριά τον χαλασμένο αναπτήρα και σκύβει πάνω από το πτώμα, αποφεύγοντας να το κοιτάξει στο πρόσωπο. Ψάχνει την τσέπη του νεκρού. Η γάτα τώρα κάνει βόλτα γύρω από το άψυχο σώμα και η ράχη της ανασηκώνεται καθώς μυρίζει την πεθαμένη σάρκα.

Παρατηρεί, αθόρυβα, την γυρτή φιγούρα να φέρνει στο ανήσυχο στόμα το τσιγάρο και να ψάχνει την τσέπη του θύματος. Σε λίγο το ανάβει. Καταπίνει με αδημονία και εκνευρισμό τον καπνό τόσο που δεν συνειδητοποιεί πότε φτάνει στο τρίτο. Ντουμάνι. Δυο γόπες είναι δίπλα του σωριασμένες στο χώμα. Σιγοσβήνουν σιωπηλά. Το λαρύγγι του σε μια ανελέητη συνομωσία με τα ρουθούνια καταβροχθίζουν την λιποθυμική μυρωδιά του καπνού, του εμετού και του θανάτου. Συγκεντρώνει το βλέμμα του στην κάφτρα. Προσπαθεί να θυμηθεί πότε λαχτάρισε έτσι ένα τσιγάρο. Του άρεσε πάντα να καπνίζει το πρωί με τον καφέ. Ή με τα κρασιά γιατί είναι γερό ποτήρι και εκεί τραβιέται ο καπνός. Κλείνει τα μάτια. Όσα χρόνια κι αν περάσουν δεν θα ξεχάσει ποτέ το τσιγάρο που μοιράστηκε με μια ζωηρή παντρεμένη. Τον καίει ολόκληρο ακόμη. Ανοίγει τα μάτια, φέρνει με αργές κινήσεις τον δείχτη και τον μέσο στο στόμα και ρουφά ερεθισμένος. Αργότερα τινάζει την στάχτη που έχει απομείνει και το σβήνει κι αυτό.

Δεν έχει ώρα για τέτοια. Απορεί και με τον εαυτό του. Ο Δ. είναι νεκρός μπροστά του κι εκείνος είναι υπεύθυνος για τον ξαφνικό χαμό του. Κανείς δεν θα τον πιστέψει. Πρέπει να τον ξεφορτωθεί έξυπνα και γρήγορα.
«Να πάρει η οργή», γρυλίζει μέσα από τα δόντια του. Σε ένα καταγώγι έμενε ο Δ. Κρυβόταν σε ένα άθλιο υπόγειο, με χρέη μέχρι το λαιμό. Και όταν όλοι του είχαν γυρίσει την πλάτη μόνο εκείνος τον πόνεσε και τον βοήθησε. Ότι είχε. Όχι πολλά, μα ήταν εκεί.
«Κι αυτό το αχάριστο καθίκι φέρθηκε άτιμα. Τα θελες και τα παθες παλιέ μου φίλε», είπε ήρεμος με τη συνείδησή του κι άρχισε να σέρνει από τις μασχάλες το πτώμα.
Καιρός να τον ξεφορτωθεί. Έξυπνα και γρήγορα.

Η γάτα πίσω του, τον ακολουθεί σαν μαγνήτης. Κατά διαστήματα σταματά, μυρίζει το νεκρό αίμα που έχει στάξει στο χώμα κατά τη μεταφορά του πτώματος και συνεχίζει. Εκείνος δεν σταματά παρόλο που δεν τον βοηθά η σωματική του διάπλαση. Ερευνά με το βλέμμα του τον χώρο. Οι κόρες των ματιών του σιγά σιγά επιδίδονται σε έναν ανελέητο, σχεδόν οργιαστικό χορό καθώς ψάχνει με φόβο για παρείσακτους. Ο νους του πλάθει φανταστικούς καταδότες έτοιμους να ξεπροβάλλουν από σκοτεινές γωνιές. Οι φλέβες στα μηνίγγια και στο λαιμό του πάλλονται με χειμαρρώδη ένταση σαν να πρόκειται να εξατμιστεί το αίμα του. Δεν πρέπει να τα παρατήσει. Δεν μπορεί. Το έχει πάρει απόφαση. Να ανοίξει λάκκο και να τον πετάξει μέσα είναι και κουραστικό και χρονοβόρο. Από την άλλη φοβόταν ότι η μυρωδιά της καμένης σάρκας θα σκάλωνε για βδομάδες στα ρουθούνια του και θα του ήταν δύσκολο να απαλλαγεί. Δεν θυμάται, αλλά κάπου είχε ακούσει ότι η μνήμη έχει άμεση σχέση με την μύτη ή κάτι τέτοιο. Ευτυχώς που είναι εκεί κοντά το ποτάμι.
Καθώς πλησιάζει, η γάτα σταματά και απομακρύνεται. Εκείνος αφήνει τον νεκρό κάτω και μπαίνει στο ποτάμι. Μόνος. Κανείς γύρω του. Το ποτάμι μικρό. Καθόλου ορμητικό. Στάσιμο. Μοιάζει σχεδόν σαν να έχει στραγγίξει. Σαν να έχει ανοίξει τρύπα στα σπλάχνα του πυθμένα και το καταπίνει αργά η γη. Βγαίνει και σπρώχνει με τα πόδια το πτώμα που φέρνει λίγες βόλτες πριν καταλήξει στις όχθες του ποταμού. Μπαίνει ακόμα μια φορά στο νερό και τραβά προς τα μέσα τον νεκρό. Τον σφίγγει από τους ώμους. Ο Δ. τώρα επιπλέει. Είναι ελαφρύς σαν χνούδι. Μια ευαίσθητη χορδή έτοιμη να σπάσει. Το νερό ξέπλυνε το αίμα από το κεφάλι του. Είναι καθαρός, έτοιμος για το ταξίδι.
«Σώσε με, σώσε με φίλε», απλώνει ικετευτικά τα χέρια ο Δ. «Δεν είναι αργά, σώσε με».
Ο Δ. τώρα βυθίζεται. Βυθίζεται από τον λαιμό καθώς δυο άγρια χέρια τον βαστάνε με ορμή κάτω από το νερό. Ο Δ. δεν παλεύει, δεν αντιστέκεται. Βλέπει την τρύπα στον πυθμένα και σε λίγο ταξιδεύει στα σπλάχνα της.

Η γάτα τον περιμένει παρακάτω. Της φαίνεται αδύναμος, εξαντλημένος καθώς την πλησιάζει.
«Πάμε να βρέξουμε τα λαρύγγια μας», της λέει. «Κερνάω εγώ».

Φτάνει στο μπαρ γρηγορότερα από ότι υπολογίζει. Ανοίγει την πόρτα και μπαίνει μέσα μαζί με την γάτα. Κανείς δεν του δίνει σημασία. Παίζει στη διαπασών ένα γελοίο τραγούδι. Όλη η καπνίλα του μαγαζιού κάθεται πάνω στα βρεγμένα του ρούχα και γλύφει αχόρταγα την υγρασία τους. Βλέπει ένα άδειο τραπέζι στο βάθος και κάθεται εκεί. Γύρω του όλοι άγνωστοι. Μιλάνε, φωνάζουν, γελάνε, φλερτάρουν, καπνίζουν. Σε λίγο έρχεται η σερβιτόρα :
«Τι να φέρω;»
«Κρασί για μένα κι ο φίλος μου μια βαρελίσια», της λέει και βγάζει το πακέτο με τα τσιγάρα προσφέροντας ένα στον Δ. που καθόταν δίπλα του και τον κοιτούσε χαμογελαστός.

Καλησπέρα σε όλους φίλοι μου και καλό μήνα να έχουμε!! Το διήγημα συμμετέχει στις Ιστορίες της Νύχτας, μια ιδέα της Αριστέας μας!!

Η πρόσκληση έλεγε: Ιστορίες της Νύχτας. Ιστορίες του μπαρ, του δρόμου,της κλίνης, γεμάτης ή άδειας. Άφησε τη φαντασία σου να τρέξει. Και να επιλέξεις. Κάτι σκοτεινό.
Κάτι παρεΐστικο, κάτι μοναχικό. Μπορεί πονεμένο. Κάτι που θέλει να ξημερώσει, που προσμένει. Κι αν είσαι της Ποίησης και μπορείς τους στίχους σου με της νύχτας τα πέπλα να τυλίξεις, πολύ θα το χαρώ να σε διαβάσω.

Είναι γραμμένο 3 χρόνια πριν, απλά περίμενε την ώρα του.. 😉

54 σκέψεις σχετικά με το “Φίλοι

  1. Μαρλέν μου άκρως ατμοσφαιρικό και αινιγματικό, με έστειλε! ☺
    Μου άρεσε πολύ πολύ και σε ευχαριστώ που την ανέσυρες για τις Ιστορίες μας!
    Φιλάκια πολλά και καλό μήνα μάτια μου ♥

    Μου αρέσει!

  2. Εξαιρετικό και ανατρεπτικό στο τέλος. Του εύχομαι Μαριλένα καλή επιτυχία και πιστεύω θα έχει σημαντική αποδοχή. Πάντα να δημιουργείς.

    Μου αρέσει!

  3. Στην αρχή νόμιζα πως περιγράφεις την συγκάλυψη ενός φόνου! Και μετά κατάλαβα πως είναι κάτι περίπλοκο, κάτι πολύ βαθύτερο πέρα από τις ανθρώπινες δυνάμεις.
    Διόρθωσέ με αν το κατάλαβα λάθος αλλά βρήκα έναν δεύτερο εαυτό μέσα σε όλο αυτό, έναν εαυτό που έπρεπε να περάσει από την κάθαρση για να λευτερωθεί ο άνθρωπος.

    Ίσως δεν θα πρέπει να αναλύουμε τόσο κάτι που διαβάζουμε αλλά δυστυχώς το κάνω κι όταν ανακαλύπτω πως πίσω από το προφανές υπάρχει μια άλλη σκοτεινή πτυχή που πρέπει να βγει στην επιφάνεια νοιώθω πως διάβασα κάτι αριστοτεχνικά δοσμένο.

    Καλημέρα Μαριλένα μου, καλό μήνα να έχεις 🙂

    Μου αρέσει!

  4. Καλημέρα Μαριλένα μου!!!
    Καλά,απίστευτο τό διήγημά σου!!!
    Μέ συγκλόνισε όταν τό διάβασα!!!
    Είσαι ταλεντάρα κουκλίτσα μου στό γράψιμο!!
    Τό έχης!!!!Υπέροχη η συμμετοχή σου!!!
    Καλό μήνα!!!Πολλά φιλάκια!!!

    Μου αρέσει!

  5. Καλό μήνα κοριτσάκι μου !!!! Πιο της νύχτας δεν γίνεται όμως είναι καλογραμμένο κείμενο και το είδος που σου αρέσει !!!!
    Σε φιλώ γλυκά και αναίμακτα!!

    Μου αρέσει!

  6. Μαριλένα μου τελικά το συρτάρι σου κρύβει μικρά διαμαντάκια. Πολύ ανατρεπτική η ιστορία σου και καλογραμμένη.
    Φιλάκια και καλή εβδομάδα!

    Μου αρέσει!

  7. Είσαι μεγάλη μαέστρος με τις ιστορίες μυστηρίου Μαριλένα!
    Το απόλαυσα πολύ και το απροσδιόριστο τέλος του, το κάνει ακόμα πιο συναρπαστικό.
    Συναισθήματα, φόρτιση και αγωνία στο ζενίθ τους! Μπράβο σου κοριτσάρα μου!!!

    Μου αρέσει!

  8. Το καλύτερο ίσως που διάβασα μέχρι αυτή τη στιγμή!!!!
    Απίστευτα ζωντανό, γεμάτο εικόνες, μ’ έναν ήρωα φαινομενικά αδίστακτο, πολύ σκοτεινό με κατάληξη ανατρεπτική!!!
    Να γράφεις, γιατί σου ταιριάζει πολύ!

    Μου αρέσει!

  9. Το διάβασα, σκοτείνιασε ο ουρανός μου, έκλεισα τα μάτια και είδα τον Αρχάγγελο Γαβριήλ, από το φιλμ Constantine 2005 με μορφές που με σύγχισαν, αν ήταν ξωτικά ή εξωγήινοι …

    Γαβριήλ

    Μου αρέσει!

  10. Λατρεύω τις ιστορίες μυστηρίου κι εσύ ξέρεις καλά τα μυστικά τους…νόμιζα κι εγώ πως γινόμασταν μάρτυρες στη συγκάλυψη ενός φόνου, αλλά κατάφερες να μας πας αλλού τόσο απρόβλεπτα!
    Υπέροχη ιστορία!!
    Φιλιά πολλά!!

    Μου αρέσει!

  11. Πραγματικά περίμενε την ώρα του.. Έχεις το χάρισμα να γράφεις κι όποιος σε διαβάζει να παγώνει το αίμα του! Γι’ αυτό εξακολούθησε εσύ να γράφεις, εμείς πάντα μαγεμένοι θα σε ακολουθούμε… (σαν το γάτο! 😉 Φιλάκι γλυκό συμπεθερόνι μου τρελό και καλή σου μέρα 🙂

    Μου αρέσει!

  12. Πάντα οι ιστορίες μυστηρίου ασκούν μια ιδιαίτερη γοητεία! Κι εσύ Μαρλέν μου, τη δική σου την έχτισες με δημιουργική φαντασία, με εξαιρετικά υλικά, γραφής σύληψης και με οξυδερκές κείμενο! ´Ενωσες σώμα και ψυχή, το σκοτεινό και το χαμένο ενώ αφήνεις να φανεί μια αίσθηση ζωτικότητας, αντίφασης, μα και δύναμης!
    Μου άρεσε και σε θαύμασα κοπέλα μου, Μπράβο σου!
    Να έχεις ένα γλυκό ξημέρωμα!
    Φιλιά πολλά με μια ολόδροση αγκαλιά!:))

    Μου αρέσει!

  13. What a story! 🙂
    Είχα καιρό να διαβάσω μια ιστορία μυστηρίου.. μου άρεσε πολύ ο τρόπος που την ύφανες, Μαριλένα μου! 🙂
    Φαντάζομαι πόσα ακόμα διαμαντάκια θα υπάρχουν στο συρτάρι του υπολογιστή σου! 🙂
    Να έχεις έναν όμορφο μήνα!
    Φιλιά πολλά!

    Μου αρέσει!

  14. Τι να λέμε πια για το ταλέντο σου ειδικά σε τέτοιου είδους γραφή.. είσαι φοβερή.
    Θα ευχηθώ μόνο σύντομα (και αν το θελήσεις) να πάρουμε στα χέρια μας ένα από τα ωραιότερα βιβλία που θα έχουμε διαβάσει και να καμαρώνουμε ότι το έγραψε η μπλογκοφιλενάδα μας!! 🙂

    Μου αρέσει!

    1. Κατερίνα μου κοκκίνησα και τότε που το διάβασα, ξανα μανά τα ίδια και τώρα!!
      Πίστεψέ με πραγματικά, το μόνο που θέλω να μπορώ να γράφω γιατί δυστυχώς δεν είμαι συνεπής σε αυτό… Κι εγώ το ξέρω.
      Σε ευχαριστώ πολύ πολύ κι ίσως κάποτε το τολμήσω!! 🙂 Φιλιά πολλά!!

      Μου αρέσει!

  15. Τελικα Μαριλενα μου αυτα που περιμενουν στο συρταρι ειναι και αυτα που οταν βγουν στη επιφανεια… ειναι τα καλύτερα… εξαιρετικό.. με πολύ σασπένς πίσω του πολύ ωραια συμμετοχή… να περνας παντα καλά φιλακιαααα!!

    Μου αρέσει!

  16. Γεμάτη μυστήριο και σασπένς η ιστορία σου, Μαριλένα μου!!!!
    Τρελλαίνομαι για ιστορίες μυστηρίου και μου αρέσει πάρα πολύ η γραφή σου!!!!
    Καλή συνέχεια, γλυκειά μου!
    Φιλάκια και καλή Κυριακή!!!!

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε